Robotfejlesztőt vásárolna a dél-koreai autógyártó konszern

A források szerint a tárgyalások folyamatban vannak és egyáltalán nem biztos, hogy sikerrel zárulnak.

Forrás: MTI2020. 11. 10. 7:52
null
A Boston Dynamics négylábú robotot is fejlesztett már Fotó: Miguel A. Lopes Forrás: MTI/EPA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán SoftBank technológiai csoport tárgyalásokat folytat az amerikai Boston Dynamics robotfejlesztő vállalat eladásáról a dél-koreai Hyundai Motor Co. autógyártó konszernnel a Bloomberg üzleti hírügynökség belső vállalati forrásokra támaszkodó hétfői jelentése szerint.

A Bloomberg hírügynökség értesülése alapján a mintegy egymilliárd dollárra becsült tranzakció keretében a dél-koreai Hyundai autógyár teljes ellenőrzést kapna a Boston Dynamics robottechnológia vállalat felett. A források szerint a tárgyalások folyamatban vannak és egyáltalán nem biztos, hogy sikerrel zárulnak.

A hírügynökség érdeklődésére a három vállalat egyike sem erősítette meg az értesülést. A Hyundai email üzenetben közölte, hogy „folyamatosan keresi a befektetési és együttműködési lehetőségeket”. A Boston Dynamics pedig azt közölte, hogy „fejlesztési eredményei folyamatosan felkeltik potenciális befektetők és együttműködő partnerek érdeklődését”.

A Boston Dynamics négylábú robotot is fejlesztett már
Fotó: MTI/EPA

A Boston Dynamics technológiai fejlesztő vállalatot a Massachusetts Institute of Technology műegyetem alapította a 90-es években és önállóan működött egészen 2013-ig, amikor felvásárolta a Google. A SoftBank tulajdonába pedig 2017-ben került át a cég. A Boston Dynamics magas innovációs tartalmú, de csekély kereskedelmi értékkel bíró fejlesztési eredményeket ért el működése során és jelenleg sem dolgozik nyereségesen.

A dél-koreai Hyundai viszont magas használati értékkel rendelkező gyári összeszerelő robotokat állít elő.

Rajtautomatikát is kap a 204 lóerős Hyundai kisautó

A Smartstream generációhoz tartozó 1,6 literes négyhengeres turbómotort kapja a Hyundai i20 N, a csúcsteljesítmény 204 lóerő (5500-6000/perc), a maximális nyomaték 275 Nm (1750-4500/perc). A turbót bekötötték a motor vízkörébe, 350 bar-os nyomáson dolgozik a benzinbefecskendezés, a szívó- és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlést alkalmaznak. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó szerkezetét megerősítették, hogy a rendszeres rajtautomatika-használatot is kibírja, külön kapcsolóval aktiválható a fordulatszám-szinkronizálás, felár ellenében részlegesen önzáró differenciálművet is adnak (N Corner Carving Differential). A saját tömeg mindössze 1190 kg, így a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 6,7 másodpercig tart, az elérhető csúcssebesség 230 km/óra. A vezetési élményt az egyedileg hangolt, módosított geometriájú, 10 mm-rel csökkentett hasmagasságot adó sportfutómű és a motorvezérlő- és menetstabilizáló elektronikára is ható üzemmódválasztó javítja, utóbbinak sport-üzemmódja is van és akár teljesen kikapcsolható. Közvetlenebb áttételezésű lett a kormánymű, 12 ponton erősítették meg a karosszéria szerkezetét. A 18 colos felnikre kifejezetten ehhez az autóhoz készített 215/40 méretű Pirelli P-Zero abroncsokat szerelnek amelyek HN jelölést kapnak – utóbbi a Hyundai N almárkára utaló jelzés.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.