Online kérdőíven, reprezentatív mintavétellel mérte fel az egyik hazai állásportál, hogy az emberek miként töltik a nyári szabadságot. Elsőként arra kérdeztek rá, hogy az átlagos 29 napból ki mennyit vesz ki a nyári szezonban. A többség feltehetően tartalékol a pihenésre szánt időből, s a meleg hónapokban mindössze 13 napot szán pihenésre. A korábbinál többen hagyják el lakóhelyüket a szabadság idején, a megkérdezettek 65 százaléka válaszolt igennel az utazási szándékot firtató kérdésre.
A portál arra is kíváncsi volt, hogy a válaszadók rendben ki tudták-e venni a szabadságukat, vagy különböző munkahelyi okok miatt nehézségekbe ütköztek. Az utóbbi kérdésre tízből hatan azt válaszolták, a munkáltatónál nem okozott gondot, amikor bejelentették, hogy mikor és mennyi időre szándékoznak nyaralni menni, ám minden tizedik munkavállaló úgy érezte, nem ment egyszerűen a szabadságának a kivétele. De az sem mindegy, hogy a megérdemelt pihenésről visszatérőt mennyi munka várja, hogy az aktuális teendője mellett a szabadsága alatt felgyűlt feladatokat is el kell-e végeznie. A felmérés eredménye szerint a megkérdezettek többségét teljes mértékben tehermentesítik a szabadsága alatt, visszatérésük után nem terhelik őket az összetorlódott munkák elvégzésével, harmaduknak viszont az időközben felhalmozódott s a kollégák által addig el nem végzett tennivalók is a nyakukba szakadnak.
A felmérés szerint nem csak a szabadságon levők döntenek arról, hogyan töltik a pihenésre szánt napokat, a megkérdezettek hét százalékának a felettese, öt százalékának a kollégái nem voltak tekintettel a szabadságára: több esetben is szinte napi gyakorisággal zavarták a pihenését. Nem csak ez az oka annak, hogy sokan a szabadság idejére sem képesek letenni a munkát: különböző okokból a megkérdezettek 32 százaléka alkalmanként, kilenc százaléka rendszeresen dolgozik a szabadság közben is. A válaszolók hatvan százaléka a szabi idején is képben akar lenni a munkahelyével kapcsolatos kérdésekben, ezért még a tengerparton napozva is rendszeresen követi, harminc százalékuk pedig napi rendszerességgel nézi a céges postafiókot.