Standdal fogadja a vendégeket a Hungarocontrol, ahol a légiforgalmi irányítás kulisszatitkaiba avatják be a látogatókat. Az Aeroplex of Central Europe gördülő kiállítása pedig a ferihegyi karbantartó vállalat munkájából ad ízelítőt.
Immár hagyomány, hogy az Aeropark nagyrendezvényein egy-egy helikopter is landol a történelmi repülőgépek között: idén egy Schweizer 300-as gép vendégeskedik a kiállítóhely közepén.
A repülőtéri oldtimerek mellett különféle munkagépeket, köztük óriási hómarókat, hótolókat és két jégtelenítő járművet is láthatnak az érdeklődők. A szakemberek azt is megmutatják, hogyan történik a hideg, csapadékos téli hajnalokon az utasszállítók alapos jégtelenítése felszállás előtt.
Este életre kelnek a történelmi repülőgépek pilótafülkéi, sok évtizedes műszereket és rádiókat helyeznek üzembe a múzeum dolgozói, akik több kiállított gépen átforgatják a hajtóműveket, de beindítják a legendás „kukacbombázó” helikopter, a Kamov 26-os motorját is.
Emellett folyamatosan zajlanak a tematikus séták, gurulnak a repülőtéri oldtimer autók, ki lehet próbálni a múzeum repülőgépszimulátorait, de különleges hangulatú nosztalgiarepülésen is részt vehetnek az érdeklődők a világ egyetlen üzemképes Li-2-es repülőgépén.
Az este vendége lesz Mónus Ferenc kapitány, aki 50 év alatt 25 ezer órát töltött a levegőben, és nemrégiben jelent meg könyve És mégis pilóta lettem címmel.
A repülésrajongók találkozhatnak Hajdu Gergellyel, aki a világ egyik legmodernebb repülőgépén, a Boeing 787 Dreamlineren dolgozik, Antal Lajos pedig németországi repülőtéri élményeiről mesél – áll a közleményben
Borítókép: Malév színekben egy Tu-134 es típusú repülőgép a budapesti Aeropark kiállítási területén, a 2B terminál mögött (Fotó: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre)