A nők kezében a jövő

Egy felmérés szerint a kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét.

BL
2012. 01. 15. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felmérés szerint az online és mobil infrastruktúra elérése a fogyasztók számára legalább olyan fontos, mint az út- vagy az elektromos hálózat. Bizonyítja ezt az is, hogy a kutatás szerint az internet az egyik olyan szolgáltatás, amiről spóroláskor is csak legvégső esetben mondanának le az emberek.

Az Ericsson ConsumerLab több mint 15 esztendeje kutatja a fogyasztói viselkedés alakulását, beleértve az információs és kommunikációs technológiai termékkel kapcsolatos vélekedéseket. Globális kutatási programja során, 40-nél is több országban, évente 100 000 személlyel készít interjút.

A friss jelentés szerint az internet az információszerzésen és a kapcsolatépítésen túl a munka és a jövedelemszerzés területén is egyre fontosabb. Éppen ezért bárkiből lehet szolgáltató. Az online és a mobil világban hatalmas az igény az új szolgáltatásokra, amelyekhez bárhol és bármikor hozzáférhetnek a felhasználók. A cégek pedig egyre gyakrabban szembesülnek azzal a problémával, hogy mobilszolgáltatóvá kell válniuk, ha továbbra is kapcsolatban akarnak maradni ügyfeleikkel, vevőikkel. E szolgáltatások között nagyon sok az egyedi megoldás, amelyeket nem is olyan nehéz előállítani az Ericsson szerint.

A kutatás alapján a közösségi média újradefiniálja a híradás fogalmát is. A közösségi hálózatok valódi médiacsomópontokká váltak, amelyek beszélgetések és posztok folyamait ontva képek, videoklipek és zeneszámok fogyasztását generálják. A közös véleményalkotás lehetőségének megteremtésével ezek a platformok ma már a hírek közötti eligazodásban is sokat segítenek, sőt gyakran hírforrásként működnek.

A felmérés szerint a fogyasztókat leginkább az olyan mobilszolgáltatások érdeklik, amelyek közvetlenül kapcsolódnak közeli helyszínekhez vagy helyi szolgáltatásokhoz. Míg az okostelefonnal rendelkezők 90 százaléka mindig magánál tartja a telefonját, csak 80 százalékuk állítja azt, hogy mindig van pénz a zsebében. Egyre fontosabbá válik az átláthatóság is, fontosabbá, mint a magánélet. Az emberek mindaddig bátran megosztanak személyes információkat az interneten, amíg a konkrét előnyök túlsúlyban vannak a nehezebben érzékelhető hátrányokkal szemben. Egyre megszokottabb számukra, hogy átlátható az életük, s ezért a cégektől és más szervezetektől is átlátható működést várnak el.

A kutatás kimutatta azt is, hogy az okostelefonok jövője a nők kezében van. Egy tavaly végzett kutatás szerint továbbra is főként a férfiak veszik igénybe az okostelefonok által kínált speciális szolgáltatásokat, ugyanakkor lényegesen több nő használ olyan hagyományos funkciókat, mint a hanghívás, az SMS, az MMS és a Facebook. A kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével pedig a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét. Részben azért is, mert egyszerűbbé teszi a vásárlást. Az okostelefont használók 67 százaléka használ vagy használna szívesen mobil fizetési megoldást. A kutatások szerint a mobilfizetést a mindennapos vásárlási szokásokkal összhangban kellene továbbfejleszteni, összekapcsolva termékinformációval, pontgyűjtő akciókkal vagy akár áruházon belüli navigációval.

A felmérés rávilágított arra is, hogy kiszámíthatatlan gazdasági környezetben és természeti katasztrófák idején a fogyasztók arra törekednek, hogy kézbe vegyék az irányítást. Figyelmük ilyenkor a közszolgáltatások – víz, áram – felé fordul. A márciusi japán földrengés és cunami idején például a tokiói metróállomásokon elhelyezett képernyőkön időjárás-jelentés helyett az elektromos áramra vonatkozó előrejelzéseket sugároztak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.