A nők kezében a jövő

Egy felmérés szerint a kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét.

BL
2012. 01. 15. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felmérés szerint az online és mobil infrastruktúra elérése a fogyasztók számára legalább olyan fontos, mint az út- vagy az elektromos hálózat. Bizonyítja ezt az is, hogy a kutatás szerint az internet az egyik olyan szolgáltatás, amiről spóroláskor is csak legvégső esetben mondanának le az emberek.

Az Ericsson ConsumerLab több mint 15 esztendeje kutatja a fogyasztói viselkedés alakulását, beleértve az információs és kommunikációs technológiai termékkel kapcsolatos vélekedéseket. Globális kutatási programja során, 40-nél is több országban, évente 100 000 személlyel készít interjút.

A friss jelentés szerint az internet az információszerzésen és a kapcsolatépítésen túl a munka és a jövedelemszerzés területén is egyre fontosabb. Éppen ezért bárkiből lehet szolgáltató. Az online és a mobil világban hatalmas az igény az új szolgáltatásokra, amelyekhez bárhol és bármikor hozzáférhetnek a felhasználók. A cégek pedig egyre gyakrabban szembesülnek azzal a problémával, hogy mobilszolgáltatóvá kell válniuk, ha továbbra is kapcsolatban akarnak maradni ügyfeleikkel, vevőikkel. E szolgáltatások között nagyon sok az egyedi megoldás, amelyeket nem is olyan nehéz előállítani az Ericsson szerint.

A kutatás alapján a közösségi média újradefiniálja a híradás fogalmát is. A közösségi hálózatok valódi médiacsomópontokká váltak, amelyek beszélgetések és posztok folyamait ontva képek, videoklipek és zeneszámok fogyasztását generálják. A közös véleményalkotás lehetőségének megteremtésével ezek a platformok ma már a hírek közötti eligazodásban is sokat segítenek, sőt gyakran hírforrásként működnek.

A felmérés szerint a fogyasztókat leginkább az olyan mobilszolgáltatások érdeklik, amelyek közvetlenül kapcsolódnak közeli helyszínekhez vagy helyi szolgáltatásokhoz. Míg az okostelefonnal rendelkezők 90 százaléka mindig magánál tartja a telefonját, csak 80 százalékuk állítja azt, hogy mindig van pénz a zsebében. Egyre fontosabbá válik az átláthatóság is, fontosabbá, mint a magánélet. Az emberek mindaddig bátran megosztanak személyes információkat az interneten, amíg a konkrét előnyök túlsúlyban vannak a nehezebben érzékelhető hátrányokkal szemben. Egyre megszokottabb számukra, hogy átlátható az életük, s ezért a cégektől és más szervezetektől is átlátható működést várnak el.

A kutatás kimutatta azt is, hogy az okostelefonok jövője a nők kezében van. Egy tavaly végzett kutatás szerint továbbra is főként a férfiak veszik igénybe az okostelefonok által kínált speciális szolgáltatásokat, ugyanakkor lényegesen több nő használ olyan hagyományos funkciókat, mint a hanghívás, az SMS, az MMS és a Facebook. A kommunikációs csatornák egyetlen eszközbe terelésével pedig a nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét. Részben azért is, mert egyszerűbbé teszi a vásárlást. Az okostelefont használók 67 százaléka használ vagy használna szívesen mobil fizetési megoldást. A kutatások szerint a mobilfizetést a mindennapos vásárlási szokásokkal összhangban kellene továbbfejleszteni, összekapcsolva termékinformációval, pontgyűjtő akciókkal vagy akár áruházon belüli navigációval.

A felmérés rávilágított arra is, hogy kiszámíthatatlan gazdasági környezetben és természeti katasztrófák idején a fogyasztók arra törekednek, hogy kézbe vegyék az irányítást. Figyelmük ilyenkor a közszolgáltatások – víz, áram – felé fordul. A márciusi japán földrengés és cunami idején például a tokiói metróállomásokon elhelyezett képernyőkön időjárás-jelentés helyett az elektromos áramra vonatkozó előrejelzéseket sugároztak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.