Egyre több idős is kapcsolódik

Magyarországon mintegy 4,5 millióan interneteznek az NRC piackutató friss felmérése szerint, amelyből kiderül, miközben a fiatalok körében szinte mindenki használja a világhálót, egyre több idős ember is csatlakozik rá.

WA
2012. 01. 17. 15:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatás szerint 2011 harmadik negyedévében a 15-69 éves lakosság körében az internet-penetráció elérte a 61 százalékot. A növekedéssel párhuzamos tendencia, hogy egyre gyakoribb az internethasználat: a rendszeresen, naponta internetező 15-69 évesek száma elérte a 3 milliót.

Jóllehet az összes korosztályban dinamikusan nőtt az internethasználat, az idős, 50 és 69 év közötti netezők száma több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi 3 évben. Ebben a korosztályban azonban még így is csak minden harmadik magyar lakos tekinthető netpolgárnak, ami azt jelenti, hogy jelentős növekedési potenciál rejlik még ebben a korcsoportban. Ugyanakkor a legfiatalabb korosztály lassan kezdi elérni a telítettségi szintet, a 15-24 évesek körében tízből kilencen használják a világhálót.

A kereskedelmi szempontból legfontosabb, 18-49 éves szegmens háromnegyede érhető el az interneten keresztül. A fiatalabb, vagy magasabb státuszú részszegmensekben pedig még ennél is magasabb a penetráció szintje.

Az NRC mérései szerint a heti rendszerességgel internetezők 24 százaléka legalább alkalmanként használja a mobilnetet. Folyamatosan nő azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön interneteznek. A felmérés tanúsága szerint a heti rendszerességgel internetezők 20 százaléka böngészi az internetet mobilján legalább alkalmanként, s összességében az internetezők 33 százaléka használ valamilyen mobilinternet-elérést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.