Óvári László kifejtette: tavaly a testület több mint kétszáz ügyben hozott határozatot, és már az idén is szaporodnak a fogyasztói panaszok. Az esetek csaknem 60 százalékában megszüntető határozat született, mert a felek megegyeztek vagy visszavonták a panaszt.
Hangsúlyozta: az ajánlással zárult 44 ügyből mindössze nyolcnál nem teljesítették a cégek a testület ajánlását. A nem teljesítők egy feketelistára kerültek, amelyet nemcsak a kamara honlapján tesznek közzé, hanem eljut a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a sajtóhoz is.
Volt olyan cég, amelyik ezt követően mégis teljesítette az ajánlásban foglaltakat – tette hozzá. Véleménye szerint ez is azt mutatja, hogy a fogyasztóvédelmi alternatív békéltetés elismertsége emelkedik.
Adataik szerint 2011-ben Veszprém megyében a legtöbb eset a közüzemi szolgáltatók számlázási gyakorlatát érintette, és minden tizedik bejelentés a biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos kifogásokkal foglalkozott. Jelentős volt az építőipart érintő panaszok száma is.
Óvári László szerint a cégek együttműködési hajlandósága a testülettel folyamatosan növekszik, és kedvezőnek tartotta, hogy a fogyasztóvédelmi politikában szerepel a vállalkozók együttműködési kötelezettségének növelése.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!