Ez a vártnál jobb inflációs adat

A fogyasztói árak 2011-ben átlagosan 3,9 százalékkal emelkedtek, decemberben 4,1 százalékkal voltak magasabbak, mint 2010 decemberében.

NT
2012. 01. 13. 9:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szezonálisan kiigazított havi maginfláció decemberre 0,4 százalékra gyorsult a novemberi 0,3 százalékról, a 12 havi maginfláció 3,3 százalékra nőtt a novemberi 3,1 százalékról. Az éves átlagos alapdrágulás 2,8 százalék volt. A nyugdíjas fogyasztói kosárra számított tavalyi éves átlagos áremelkedés 4,4 százalék, decemberben a 12 havi index 4,3 százalék volt.

Tavaly novemberben a fogyasztói árak 4,3 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Jelentős mértékben drágultak az üzemanyagok, míg a tartós fogyasztási cikkekért továbbra is kevesebbet kellett fizetni és az átlagosnál kevésbé drágultak a szolgáltatások is. Egy hónap alatt – 2011. októberhez viszonyítva – a fogyasztói árak 0,7 százalékkal növekedtek.

2010 decemberében az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,4 százalék volt, 2009. decemberhez viszonyítva az árak 4,7 százalékkal növekedtek. 2010-ben átlagosan 4,9 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak, mint 2009-ben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.