Az ügylet része Madrid privatizációs programjának, amelytől a költségvetési deficit leszorítását reméli. „A jelenlegi helyzet nem olyan, hogy jó áron lehessen értékesíteni a repülőtereket” – mondta hétfőn a közlekedési miniszter.
Ana Pastor utalt arra, hogy az eddigi ajánlatok elmaradtak a várakozásoktól. A privatizációt még az előző, szocialista kormány hirdette meg, és ötmilliárd eurót remélt a magánosítástól. A december eleje óta hivatalban lévő jobbközép kormány azonban felülvizsgálja a korábbi privatizációs terveket, és esetleg az egész légi közlekedési rendszerbe von be külföldi tőkét, nemcsak reptereket privatizál.
A madridi Barajas és a barcelonai El Prat repülőterek iránt több vezető üzemeltető is érdeklődött, köztük a német Fraport, a londoni Heathrow-t üzemeltető BAA többségi tulajdonosa, a Ferrovial, a francia Aeroports de Paris, a Siemens AG egyik leányvállalata alkotta csoport. A spanyol kormány 2006-ban 6,2 milliárd eurós beruházást hajtott végre a madridi, míg 2009-ben 1,2 milliárd euró értékben fejlesztett a barcelonai repülőtéren.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!