A cég MTI-hez hétfőn eljuttatott közleménye szerint a nagy volumenű megrendelésnek köszönhetően az üzem a teljes kapacitás elérését követően mintegy 200 főnek biztosít munkát. A megrendelés kaposvári üzemet érintő volumene mintegy 20 millió amerikai dollárra rúg – közölte a társaság. A dollárt hétfőn délután 225,28 forinton jegyezték. A NABI örömmel fogadta az amerikai nagyváros megrendelését, ugyanakkor reméli, hogy hamarosan a magyarországi közlekedési vállalatok megrendelései is hozzájárulnak a hazai munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez – olvasható a dokumentumban.
A 2011-es év derekán az egyesült államokbeli Kalifornia állam pénzügyi nehézségei miatt Los Angeles szüneteltette autóbuszflottájának megújítását, ezért a NABI a kaposvári üzem termelésének felfüggesztésére kényszerült. Az amerikai nagyváros az idei év elején azonban forrásokhoz jutva folytatja tömegközlekedési rendszerének fejlesztését, és ismét a világon egyedülálló NABI CompoBus® autóbuszok mellett tette le a voksát. Az amerikai fél elégedettségét jól mutatja, hogy immár negyedik alkalommal él opciós megrendeléseinek lehívásával. Ezzel együtt már csaknem kétezer kompozit, azaz műanyag és fém karosszériaelemeket együtt alkalmazó, valamint a cég budapesti üzemében készülő acélvázas NABI autóbuszt működtet a Los Angeles-i közlekedési vállalat. A most megrendelt autóbuszok 45 láb (azaz 13,7 méter) hosszúak lesznek, és városi-elővárosi viszonylatban teljesítenek majd szolgálatot.
A NABI kaposvári üzemében készül a világ egyetlen teljesen kompozit vázszerkezetű autóbusza, a NABI CompoBus®. A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és 2002-ben indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos autóbuszok gyártása. A NABI eddig több mint 5 milliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és különböző fejlesztésekre, amelyek eredményeképp több mint 500 kompozit autóbusz-karosszériát gyártott és szállított le megrendelőinek. A kaposvári üzem tartós és sikeres működésének érdekében a NABI további típusfejlesztéseket valósított meg 2011-ben.
A közlemény szerint a NABI Budapesten működő üzeme bemutatta és sorozatgyártásra előkészítette új NABI Sirius típuscsalád két tagját, a városi, illetve a helyközi autóbuszt. A NABI Sirius az európai típusbizonyítvány birtokában mind a magyar, mind az európai előírásoknak tökéletesen megfelel, sajnos egyelőre azonban csupán az amerikai megrendeléseknek köszönhető az, hogy a cég Magyarországon több száz főt tud foglalkoztatni autóbuszgyártó üzemeiben.
A cég dokumentuma kitér arra, hogy a NABI járműcsaládjának tagjai nagy sikerrel vettek részt országos tesztkörúton, amely során a hazai közlekedési társaságok és a magyar utazóközönség is megismerhette az új magyar autóbuszt. A NABI Sirius egyedi formaterve, magas fokú strapabírósága mellett környezetvédelem tekintetében is kiemelkedő adottságokkal bír: a járművekbe szerelt 7 literes dízelmotor az EU5-ös normát túlteljesítő EEV besorolásnak is megfelel adalékanyag nélkül, amely várhatóan csak 2013-tól lesz kötelező az Európai Unió területén.
A NABI Magyarország legnagyobb, a világ egyik vezető tömegközlekedési autóbuszgyártója. Az 1992-ben alapított vállalat Magyarországon Kaposváron és Budapesten működtet buszkarosszéria-gyártó és -összeszerelő üzemeket. A NABI buszai a hagyományos dízelerőforrás mellett a környezetbarát gázüzemű (CNG, LNG) motorokkal, valamint hibrid meghajtással egyaránt elérhetők.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!