Mindenki spórol

A lakosság nélkülözhetetlennek tartja a spórolást, és a legtöbben tudatosan keresik az olcsóbb vásárlási lehetőségeket – derül ki egy online felmérésből.

BL
2012. 01. 17. 21:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1500 fő megkérdezésével készült, online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó kifejezetten törekszik arra, hogy a hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez csak a megkérdezettek negyedének sikerül rendszeresen, 17 százalék általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. A 60 év felettiek, valamint a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont általában a 30 év alattiak tudnak rendszeresen félretenni – közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég.

A válaszadók 20 százaléka kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. A kérdőív kitöltőinek 19 százaléka említette hosszú távú terveit – egyebek mellett lakás- vagy autóvásárlást –, illetve általában az életben való előrébb jutást mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.

A válaszolók 60 százaléka több helyen is tájékozódik az adott termék ára felől. Az akciókat 53 százalék kifejezetten keresi, majdnem minden harmadik válaszadó – főleg a fiatalabb korosztály és a nők – bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A férfiak nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei között elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző vagy a legolcsóbb terméket – derül ki a lealkudtuk.hu kutatásából.

Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60 százaléka utazást foglal le interneten keresztül a legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. A válaszadók 82 százaléka legszívesebben üdülésre, a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra tesznek félre, ha konkrétan gyűjtenek valamire. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.