A új szabályok értelmében az autók adásvételekor és műszaki vizsga alkalmával kötelezően rögzítik a gépjármű kilométerórájának állását. Ezzel jelentős lépést tettek a magyar hatóságok a használtautó-piac tisztulása érdekében. A rögzítés ténye már szűkíti a manipulálók lehetőségeit – mondta Knezsik István, az ANK elnöke. Knezsik állítása szerint 2002 óta minden benzines, 2004 óta pedig minden dízelautó motorvezérlésébe beépítenek egy másodlagos számítógépet, amely a repülők fekete dobozához hasonlóan rögzíti a lefutott kilométereket. Az információkat egy diagnosztikai eszköz segítségével lehet kiolvasni, amellyel a márkaszervizek rendelkeznek.
Az élvonalbeli kilométeróra-pörgetők már át tudják írni a másod-, harmadlagos vezérléseket is, de a nyomokat nem tudják eltüntetni. Vagyis a hekkerek behatolásának tényét megőrzik a fekete dobozok. Az egyik vezető márka szervizvezetője a lapnak azt mondta: valójában nem a járművek, hanem a gyártók adatbázisa rendelkezik perdöntő futásteljesítmény-adatokkal. A márkaszervizekben végzett javítások ugyanis Európa-szerte bekerülnek egy központi adatbázisba, amelyre a szervizek diagnosztikai gépei rácsatlakoznak. A nyugat-európai példák azt mutatják, hogy a műszaki vizsga mellett a szervizlátogatásokat is rögzítő járműtörténeti nyilvántartást is vezetni kellene – mondta Knezsik István. A nyilvános adatbázis és a kilométeróra-csalások kemény büntetése együttesen képes lesz kifehéríteni a használtautó-kereskedelmet.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség