Az ajkai klaszter 2011-ben az Új Széchenyi-terv által közel 80 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült a klaszter szolgáltatásainak 150 millió forint összköltségű fejlesztésére – emlékeztetett Kovács Tamás, a Közép-Pannon Zrt. munkatársa, a program menedzsere az Ajkai Mechatronikai és Járműipari Klaszter szolgáltatásainak bővítése és kiterjesztése a Bakony–Balaton térségére című projekt konferenciáján.
Munkahelyek
Az elvárások szerint a fenntartási időszak végére 20 százalékos foglalkoztatási növekedést érnek el, ez azt jelenti, hogy a klaszter összesített átlagos statisztikai létszámát 2009-ben elért 4293-ról 2018-ra 5108-ra növelik – ismertette a menedzser.
Hozzátette: a klaszter összesített árbevételét 2009-es 97 milliárd forintról növekedését is 106 milliárd forintra tervezik növelni 2018-ig.
Fúzió
A Vértes-Duna Járműipari Klaszterről Szépvölgyi Ákos, a Közép-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta: 2011-ben kezdeményezték, hogy Fejér megye déli, valamint Komárom-Esztergom megye egy részén, döntően külföldi tőkével működő, illetve a magyar kis- és középvállalkozói körre fókuszáló együttműködés jöjjön létre a járműiparban. Ebből született tavaly májusban 16 szervezet részvételével a Vértes-Duna Járműipari Klaszter.
A sajtótájékoztatón bejelentették: a két klaszter a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamarát kérte fel a fúzió lebonyolítására.
A következő hetekben készülnek el az új klaszter alapdokumentumai. A szervezeti és működési szabályzat még nem készült el, de a kamara és a két klaszter közös menedzsmentet tervez létrehozni – hangzott el a sajtótájékoztatón.