Az igen szerény mértékű növekedés 18 és fél millió darabot jelent. Az autógyártás egy százalék emelkedést sem ért el az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az éves kibocsátás darabszáma: 18,42 millió.
A személyautók értékesítése 5,2 százalékkal volt több az előző évinél, vagyis közel 14,5 millió új autó került az utakra. Az SUV-k és az MPV-k értékesítése ugyanakkor a korábbi évhez képest jelentősen – 20, illetve közel 12 százalék körüli mértékben – megugrott. Előbbi típusból 1,6 millió, míg az utóbbiakból közel félmillió darab kelt el.
Az autóexport területén Kína jó évet zárt, 2010-hez képest közel 50 százalékkal több, vagyis 814 300 kész autót adtak el külföldre.
Kínában az elmúlt években a gazdaság mozgásban tartását célzó központi ösztönző intézkedések hatására nőtt rohamos ütemben az autógyártás és az eladás. 2009-ben 46, míg 2010-ben 34 százalékos volt a bővülés mértéke.
2011 eredménye, vagyis a visszaesés jelensége egyértelműen a korábbi ösztönzők visszavonásának a következménye, továbbá a makrogazdasági megszorítások hatása. Piaci elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy míg egyes kínai autógyárak az év során 7 százalék körüli csökkenést voltak kénytelenek elszenvedni, addig luxusautókat gyártó külföldi versenytársaik közül többen 30 százalékos rekordeladásokat értek el ugyanebben az időszakban.
Szakemberek szerint a jelekből arra lehet következtetni, hogy a világ legnagyobb autópiaca a következő néhány évben lemondhat a két számjegyű növekedésről, s attól tartanak: az iparág 20 millióra tervezett eladási elképzeléseit nehéz lesz tartani.