„Zöldhajtásokat” vizsgált a kutatás

A járműgyártók az olcsó munkaerő miatt jöttek Magyarországra, de a magyar szellemi tőke részt vehet a fejlesztésben is.

TK
2012. 01. 23. 10:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Új Széchenyi-terv keretében zajló zöldhajtás kutatása négy területet ölel fel: a belső égésű motorok elérték-e lehetőségeik határait, lehet-e olcsóbb a gyártás, a járművek elektronizálása, illetve új hajtó- és kenőanyagok alkalmazása – erről Palkovics László akadémikus, kutatási igazgató beszélt a tájékoztatón.

A belső égésű motorok jövőjével kapcsolatosan – az MTI kérdésére – Palkovics László elmondta, hogy vannak még tartalékai, a jelenleg alkalmazott vegyes hajtások ugyanis nem fogyasztanak lényegesen kevesebb üzemanyagot, mint a hagyományosak.

Czinege Imre szakmai vezető (Széchenyi István Egyetem) a problémát abban látta, hogy a hibrid és a tisztán elektromos hajtásoknál is drága az akkumulátor. Ha itt lesz áttörés, akkor megnyílik az út az elektromos hajtású járművek előtt, amelyek zöldárammal hajthatók. A cél azonban több ennél: a gyártásba is be kell vinni a zöldvillanyáramot – mondta a szakértő.

A projektben 311 minősített kutató és 96 doktoranduszhallgató vett részt. A külföldi partnerek száma csaknem 90 volt – ismertette az adatokat Kristóf János szakmai vezető (Pannon Egyetem).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.