Az Új Széchenyi-terv keretében zajló zöldhajtás kutatása négy területet ölel fel: a belső égésű motorok elérték-e lehetőségeik határait, lehet-e olcsóbb a gyártás, a járművek elektronizálása, illetve új hajtó- és kenőanyagok alkalmazása – erről Palkovics László akadémikus, kutatási igazgató beszélt a tájékoztatón.
A belső égésű motorok jövőjével kapcsolatosan – az MTI kérdésére – Palkovics László elmondta, hogy vannak még tartalékai, a jelenleg alkalmazott vegyes hajtások ugyanis nem fogyasztanak lényegesen kevesebb üzemanyagot, mint a hagyományosak.
Czinege Imre szakmai vezető (Széchenyi István Egyetem) a problémát abban látta, hogy a hibrid és a tisztán elektromos hajtásoknál is drága az akkumulátor. Ha itt lesz áttörés, akkor megnyílik az út az elektromos hajtású járművek előtt, amelyek zöldárammal hajthatók. A cél azonban több ennél: a gyártásba is be kell vinni a zöldvillanyáramot – mondta a szakértő.
A projektben 311 minősített kutató és 96 doktoranduszhallgató vett részt. A külföldi partnerek száma csaknem 90 volt – ismertette az adatokat Kristóf János szakmai vezető (Pannon Egyetem).