A legnagyobb márkák elkerülik Magyarországot

A legtöbb világmárkát London, Párizs és Moszkva vonzza, ezek a márkák csak kiemelkedő helyszíneken jelennek meg.

BL
2012. 03. 19. 13:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Jones Lang LaSalle 150 vezető nemzetközi kiskereskedő jelenlétét elemezte 55 európai piacon, ez alapján készítette el a tíz legvonzóbb európai kereskedelmi célpont mutatóját. Az elemzés rávilágít arra, hogy míg London vonzza a legnagyobb számú nemzetközi kiskereskedőt, addig az USA exportálja a legtöbb márkát, az európai piacon jelen lévők 20 százaléka amerikai.

Jelenleg Magyarország nem elsődleges célpont a nemzetközi márkák részére a régióban. Elsősorban a diszkontláncok, az alacsonyabb és középkategóriájú márkák keresik a lehetőségeket, de a többség 6-12 hónapra felfüggesztette terjeszkedését a gazdasági helyzetre és a kiskereskedelmi piac nehézségeire hivatkozva – áll a közleményben.

A Jones Lang LaSalle „Nemzetközi Kiskereskedelmi Vonzerő Indexe” élén London, Párizs és Moszkva áll, a közép-kelet-európai régióból az első tíz városba egyedül Prága került be, a hatodik helyre. Korábban a szakértők úgy vélték, hogy a nagy márkák Lengyelországban tesztelik a régiós piacot, és csak ha az ott megfelelő, akkor jönnek délebbre.

Számos vezető nemzetközi márka kizárólag kiemelkedő helyszíneken hajlandó terjeszkedni, ennél kevesebbel nem éri be. Ez a trend a prémium elhelyezkedésű üzletek bérleti díjait tovább emeli, míg a másodlagos helyszíneken magasabb az üresedés, illetve csökken a területek iránti kereslet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.