A tehetős nigériaiak már most kedvükre válogathatnak az Aston Martinokat és Lamborghiniket kínáló üzletekben, ám a Porsche azt reméli, hogy a helyi útviszonyokhoz igazított masszív autók gyártásának ígéretével hamar sikerül magához csalogatnia a vásárlókat.
Megszedte magát az elit
A gyár tervei között szerepel, hogy Abujában is nyit kereskedést. A főváros felújított úthálózata valószínűleg kedvezőbb piac lesz a legújabb Porsche 911-es sportkocsi számára, és persze az sem utolsó szempont, hogy a helyi politikusok a világ legjobban fizetettjei közé tartoznak.
A luxustermékeket kínáló márkák egyre inkább kezdik felfedezni maguknak a fekete-afrikai régiót, amely erőteljes gazdasági fejlődésnek indult az elmúlt évtizedekben. Afrika öt leggazdagabb embere közül kettő Nigériában él. A kontinens legnagyobb kőolajtermelőjének számító ország elitje rendkívül megszedte magát az elmúlt pár évtizedben, míg az ország teljes népességének hatvan százaléka él mélyszegénységben.
A legnagyobb pezsgőfogyasztó
Az autógyár nigériai részlegének vezérigazgatója, Julian Hardy szerint jelenleg mintegy kétszáz nigériai állampolgárnak van Porschéja: a járművek értékesítése már tavaly júliusban, az üzlet hivatalos beindítása előtt megkezdődött, illetve a helyi multimilliomosok már évtizedek óta külföldről szerzik be a sportkocsikat. A vállalat idén száz autót szeretne értékesíteni, a jövőben pedig nagyjából háromszázon akarja stabilizálni az éves eladási arányt. A Porsche érkezése előtt már egyebek között az LVMH luxusipari csoport is sikerrel megvetette a lábát az országban.
A párizsi Jeune Afrique magazin szerint tavaly Nigéria szerezte meg az első helyet a kontinens legnagyobb pezsgőfogyasztóinak „versenyében”: 2010-ben összesen 593 ezer üveg fogyott az országban, ötven százalékkal több, mint a rivális Dél-Afrikai Köztársaságban.

Füstös szobák titka – ő küldte Gyurcsánynak a selyemzsinórt