A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 12,4 százalékkal 189 millió euróra gyarapodott 168,1 millióról, úgyhogy a részvényeseknek járó profit csökkenését értékleírások és egyszeri tételek magyarázzák a szerdán megjelent beszámoló szerint.
Tavaly 21,1 millió utasa volt a repülőtérnek, 7,2 százalékkal több, mint 2010-ben. Ezen belül az átszálló utasok száma 10,2 százalékkal 6,5 millióra nőtt. Az átszálló utasokat főleg a hazai légitársaságok – az Austrian Airlines Grouphoz tartozó nemzeti légitársaság, az Austrian Airlines, továbbá a csoport másik két tagja, a Lauda Air és a Tyrolean Airways – szállítják. A háromtagú Austrian Airlines csoport a német Lufthansa légitársaság leányvállalata.
A repülőtéren a fel- és leszállások száma 246 157 volt tavaly, lényegében ugyanannyi, mint az előző évben, de a maximális felszállósúly (MTOW) 3,7 százalékkal 8,3 millió tonnára nőtt. A teherforgalom 6,2 százalékkal 278 ezer tonnára csökkent tavaly.
Idén az első két hónapban az utasszám 2,8 millió volt, 9,6 százalékkal több a tavalyi első kéthavinál, az átszálló utasok száma 20,7 százalékkal 899 ezerre nőtt. A fel- és leszállások száma 1,6 százalékkal 36 ezerre csökkent, a maximális felszállósúly 2,8 százalékkal 1,2 millió tonnára nőtt.
Az idei első két hónapban a teherforgalom 40 ezer tonna volt, 7,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
A Flughafen Wient 1992-ben részben privatizálták, jelenleg a részvények 50 százaléka magánbefektetőké. A cég 20 százaléka Alsó-Ausztria tartományé, további 20 százaléka Bécs városáé, az alkalmazottak részesedési alapítványa pedig a cég 10 százalékát birtokolja.