Könnyen rossz élmény lehet a húsvéti menü

Bár a magyar hústermékek ára némileg drágább, mint a bizonytalan külföldi „tömegárué”, érdemes mégis azt választani.

BL
2012. 03. 22. 18:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A húsipar éves 370-420 milliárd forintos árbevételének mintegy 30 százalékát adják a kkv-k. A húsvéti forgalom az éves árbevétel 5-10 százalékát teszi ki. A kis- és közepes vállalkozástól cégenként általában 25-30 tonna áru kerül a boltok polcaira az ünnepekre. Ezek közül leginkább a darabolt füstölt árut keresik a vásárlók.

Babati Zoltán rámutatott: a magyar hústermékek ára ugyan általában valamelyest magasabb, mint a nagy élelmiszerláncok által forgalmazott import termékeké, de egy hagyományos ízesítéssel, hagyományos módon előállított füstölt termék vitathatatlanul kellemesebb gasztronómiai élmény, mint az olcsóbb, sokszor bizonytalan „tömegáru”.

A VHT elnökségi tagja – aki egyben cégtulajdonos is – saját vállalkozását, a körmendi Babati és Társa Kft. példáját hozta. Ebben a húsfeldolgozó üzemben az idei ünnepekre 28 tonna füstölt darabolt comb, 15 tonna füstölt tarja, 15 tonna füstölt csülök, 10 tonna kötözött termék készül. Babati Zoltán kiemelte: a magyar kkv-k termékeikkel azt a fogyasztói képet kívánják erősíteni, hogy „a magyar élelmiszer egyenlő az ellenőrzött, biztonságos, jó minőségű élelmiszerrel”.

Szólt arról, hogy a magyar kis- és közepes vállalkozások egyetértenek azzal, hogy az új Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) célul tűzte ki a gazdaság kifehérítését, az eddiginél is hatékonyabb megelőzést. Úgy vélik, a feketegazdaság szankcionálásának – például a hamisítások esetén – olyan mértékűnek kell lennie, amely megfelelő visszatartóerőt jelent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.