Multikat leplezett le a kínai központi televízió

A csirkehús szabálytalan értékesítéséről számolt be egy pekingi McDonald's és egy közép-kínai Carrefour áruház példáját bemutatva a kínai központi televízió (CCTV); pénteken mindkét cég bocsánatot kért a vásárlóktól.

WL
2012. 03. 16. 9:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A CCTV riportja szerint az egyik fővárosi McDonald's gyorsétteremben a kínaiak kedvenc csemegéje, a csirkeszárny a főzéstől számított 90 perc múlva jut a fogyasztóhoz, míg az amerikai vállalat szabványa szerint ennek időbeni felső határa 30 perc.

A közép-kínai Honan (Henan) tartomány székhelyén, Csengcsouban (Zhengzhou) a francia érdekeltségű Carrefour szupermarket dolgozói kicserélték egyes csirketermékek lejárati címkéjét, továbbá a „normális” tenyésztett csirkék húsát a szabadban tartottak magasabb árán kínálták.

Mindkét érintett külföldi vállalat bocsánatot kért a fogyasztóktól és az esetek kivizsgálását ígérte. A McDonald's China honlapján az „elszigetelt eset” komolyan vételéről biztosította a vásárlókat, és határozott fellépést, konkrét intézkedéseket helyezett kilátásba.

A párizsi székhelyű áruházlánc, a Carrefour vizsgálócsoportot hoz létre és együttműködést ígért a kínai hatóságokkal. Mint közleményében fogalmaz: nagyobb figyelmet fordít majd alkalmazottainak oktatására, és további intézkedésekkel igyekszik a fogyasztók érdekeinek védelmét szolgálni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.