Az egység hétfőtől fogadja a vásárlókat a Washington állambeli Bellevue-ban. A világ legnagyobb kávézólánca tavaly novemberben vásárolta meg a gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Evolution Fresh nevű céget harmincmillió dollárért. A Starbucks reményei szerint az – eredeti nevén tovább futó – új lánc beindításával sikerül majd javítania pozícióján az 50 milliárd dolláros, alacsony kalóriatartalmú élelmiszereket forgalmazó szektorban.
A bellevue-i bár kínálatában egyebek között friss és palackozott gyümölcs-, illetve zöldséglevek, smoothie-k – a turmix és a gyümölcslé között elhelyezkedő italok –, tortillatekercsek, saláták és levesek sorakoznak. Az étlapon a vegán – az állati eredetű termékeket teljesen nélkülöző – és a vegetáriánus vásárlók is találnak kedvükre valót.
A Starbucks elnöke, Howard Schultz az Evolution Fresh megvásárlásakor azt mondta, hogy egy sikeresen működő gyümölcslébár éves forgalma meghaladhatja az egymillió dollárt. Elemzők szerint ez valamivel kevesebb, mint egy átlagos amerikai Starbucks kávézóé, de több, mint a rivális, állami tulajdonban lévő Jamba Inc. vállalat értékesítési eredménye. Utóbbi gyümölcslélánc súlyos gondokkal küzd azóta, hogy a Starbucks és a McDonald's is megjelent a piacon saját egészséges termékeivel.
Az Evolution Fresh megvásárlása a Starbucks új stratégiájával összhangban történt: túllépve a kávézólánc keretein a vállalat az élelmiszerboltokban és egyéb árusítóhelyeken is megjelent saját márkaneves termékeivel. A cég ugyanakkor nem hozta nyilvánosságra, hogy hány gyümölcslébárt szándékozik nyitni a jövőben.
A friss gyümölcs-, illetve zöldséglevek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az Egyesült Államokban. Az egészségtudatos vásárlók gyakran a rendes étkezés helyett, míg mások a tisztítókúrák részeként fogyasztják őket.

Magyar Péter nem vette észre, hogy saját magát ássa el