A BKK csütörtöki tájékoztatása szerint a lejáró alvállalkozói szerződések kiváltása miatt új pályázatot írtak ki, erre a VT-Transman, valamint az Orangeways City Kft. pályázott, utóbbit viszont súlyos formai hiányosság miatt kizárták.
Előbbi cég az első három részre sikeresen pályázott, így június elsejével részben a VT-Transman szolgáltat majd a 8-as, a 11-es, a 26-os, az 53-as, az 58-as, a 91-es, a 111-es, a 112-es, a 114-es, a 115-ös, a 118-as, a 134-es, 141-es, a 150-es, a 155-ös, a 156-os, a 212-es, a 213-as, a 214-es, a 218-as, a 250-es, a 250A, valamint a 291-es jelzésű autóbuszvonalakon. A cég az eddig megszokott 50 darab Volvo Alfa Localo B7R típusú buszokkal nyújtja majd a szolgáltatást. A VT-Transman honlapja szerint a cég Budapesten jelenleg 23 vonalon szolgáltat: a 22-es, a 40-es, az 57-es, a 71-es, a 87-es, a 87A, a 105-ös, a 114-es, a 130-as, a 141-es, a 141A, a 150-es, a 152-es, a 179-es, a 187-es, a 213-as, a 214-es, a 222-es, a 250-es, a 250A, a 256-os, a 257-es és a 956-os vonalakon.
A BKV másik alvállalkozója, a Nógrád Volán nem nyújtott be pályázati ajánlatot azokra a vonalakra, amelyeken jelenleg szolgáltat. Ez a pályázati eljárás érvénytelen lett. A BKK minden jogszerű intézkedést meg fog tenni a teljesítmény pótlására, és a nyári iskolaszünetig a teljes körű honosításra váró használt autóbuszok átmeneti forgalomba helyezése is felmerült lehetőségként – áll a közleményben. A Nógrád Volán honlapján az olvasható, hogy a cég 2005 óta van jelen a főváros tömegközlekedésében, egyes vonalakat vegyesen üzemeltet a BKV-val. A Nógrád Volán buszaival az 5-ös, 25-ös, 30A, 96-296-os, 104-104A-204-es, 115-ös, 118-as, 120-as, 126-126A, 133-as, 134-134A, 170-es, 220-as, valamint 224-es vonalakon találkozhatnak az utasok.
A BKK közleménye szerint a pályázatokat azért írták ki, mert április 30-án lejárnak a BKV alvállalkozói szerződései, így 98 darab busz pótlására van szükség. A BKV azonban folyamatos járműhiánnyal küzd, naponta 20–25 jármű hiányzik a kiadásból, így saját erőből nem képes a pótlásra. Hozzátették: a kalkulációk szerint a BKV és az alvállalkozók költsége közel azonos, de nem azonos színvonalú járművekkel. Azt írták, a BKV-nak a jelenlegi anyagi helyzete miatt nincs lehetősége járművet vásárolni, szabad járműve pedig nemcsak összevethető alacsony padlós kivitelben, de még idős, magas padlós járművek körében sincs.
A BKK közleményében hangsúlyozta: ezekkel a pályázatokkal az eddig is külső cég által végzett szolgáltatásokat biztosítják, az új buszüzemeltetési modellel kapcsolatos tenderek esetében várhatóan 2012 végén, 2013 elején születhet eredmény. A BKK azokon a tendereken 8+ 2 éves időre 25-25 (plusz 200-200 százalék) szóló, illetve csuklós autóbusz forgalomba állítását célozza.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség