98 darab buszt kell pótolni Budapesten

A BKK szerződést hosszabbít a VT-Transmannal, a Nógrád Volán viszont nem nem pályázott azokra a vonalakra, amelyeken jelenleg szolgáltat.

BL
2012. 04. 12. 11:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKK csütörtöki tájékoztatása szerint a lejáró alvállalkozói szerződések kiváltása miatt új pályázatot írtak ki, erre a VT-Transman, valamint az Orangeways City Kft. pályázott, utóbbit viszont súlyos formai hiányosság miatt kizárták.

Előbbi cég az első három részre sikeresen pályázott, így június elsejével részben a VT-Transman szolgáltat majd a 8-as, a 11-es, a 26-os, az 53-as, az 58-as, a 91-es, a 111-es, a 112-es, a 114-es, a 115-ös, a 118-as, a 134-es, 141-es, a 150-es, a 155-ös, a 156-os, a 212-es, a 213-as, a 214-es, a 218-as, a 250-es, a 250A, valamint a 291-es jelzésű autóbuszvonalakon. A cég az eddig megszokott 50 darab Volvo Alfa Localo B7R típusú buszokkal nyújtja majd a szolgáltatást. A VT-Transman honlapja szerint a cég Budapesten jelenleg 23 vonalon szolgáltat: a 22-es, a 40-es, az 57-es, a 71-es, a 87-es, a 87A, a 105-ös, a 114-es, a 130-as, a 141-es, a 141A, a 150-es, a 152-es, a 179-es, a 187-es, a 213-as, a 214-es, a 222-es, a 250-es, a 250A, a 256-os, a 257-es és a 956-os vonalakon.

A BKV másik alvállalkozója, a Nógrád Volán nem nyújtott be pályázati ajánlatot azokra a vonalakra, amelyeken jelenleg szolgáltat. Ez a pályázati eljárás érvénytelen lett. A BKK minden jogszerű intézkedést meg fog tenni a teljesítmény pótlására, és a nyári iskolaszünetig a teljes körű honosításra váró használt autóbuszok átmeneti forgalomba helyezése is felmerült lehetőségként – áll a közleményben. A Nógrád Volán honlapján az olvasható, hogy a cég 2005 óta van jelen a főváros tömegközlekedésében, egyes vonalakat vegyesen üzemeltet a BKV-val. A Nógrád Volán buszaival az 5-ös, 25-ös, 30A, 96-296-os, 104-104A-204-es, 115-ös, 118-as, 120-as, 126-126A, 133-as, 134-134A, 170-es, 220-as, valamint 224-es vonalakon találkozhatnak az utasok.

A BKK közleménye szerint a pályázatokat azért írták ki, mert április 30-án lejárnak a BKV alvállalkozói szerződései, így 98 darab busz pótlására van szükség. A BKV azonban folyamatos járműhiánnyal küzd, naponta 20–25 jármű hiányzik a kiadásból, így saját erőből nem képes a pótlásra. Hozzátették: a kalkulációk szerint a BKV és az alvállalkozók költsége közel azonos, de nem azonos színvonalú járművekkel. Azt írták, a BKV-nak a jelenlegi anyagi helyzete miatt nincs lehetősége járművet vásárolni, szabad járműve pedig nemcsak összevethető alacsony padlós kivitelben, de még idős, magas padlós járművek körében sincs.

A BKK közleményében hangsúlyozta: ezekkel a pályázatokkal az eddig is külső cég által végzett szolgáltatásokat biztosítják, az új buszüzemeltetési modellel kapcsolatos tenderek esetében várhatóan 2012 végén, 2013 elején születhet eredmény. A BKK azokon a tendereken 8+ 2 éves időre 25-25 (plusz 200-200 százalék) szóló, illetve csuklós autóbusz forgalomba állítását célozza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.