A magyarok több mint fele útra kel

Az első negyedévben közel 40 százalékkal nőtt az online belföldi szállásfoglalások száma, a hosszú hétvégék pedig tovább élénkíthetik a hazai turizmust, ám a kereslet az alacsonyabb árkategóriájú szállástípusok irányába tolódott el a Szallas.hu online szálláskereső oldal adatai szerint.

NT
2012. 04. 19. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első negyedévben a hostelek, apartmanok, vendégházak és panziók átlagon felüli növekedést könyvelhettek el: míg tavaly az első félévben az online foglalások 64 százalékát tették ki ezek a szállástípusok, arányuk az idei évre 69 százalékra emelkedett, míg a drágább árfekvésű szállodai foglalások 34 százalékról 30 százalékra estek vissza.

„Ez annak ellenére is így van, hogy az alacsonyabb kategóriákban nagyobb volt az áremelkedés 2011-ről 2012-re, ugyanakkor a vendégek még így is átlagosan 20-45 százalékot tudnak spórolni a szálláson, ha hotel helyett apartmanba vagy vendégházba foglalnak” – mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketingvezetője.

Csak a hoteleket vizsgálva is megfigyelhető, hogy az alacsonyabb árfekvésű szállástípusok felé tolódik el a kereslet: míg a kétcsillagos szállodákba irányuló online foglalások száma több mint 70 százalékkal nőtt, addig a három- és négycsillagos szállodák már csak mintegy 15 százalékos növekedést tudtak elérni, az ötcsillagos hotelek forgalma pedig közel 30 százalékkal visszaesett a szállásportál adatai szerint.

Míg tavaly csak öt hosszú hétvége volt, addig az idén kilenc 3-4 napos ünnep lesz. A Szallas.hu online kutatása szerint ez a belföldi turizmust tovább élénkítheti: a megkérdezettek 51 százaléka szívesen utazik ilyenkor belföldre, további 3 százaléka pedig külföldre indul egy-egy hosszú hétvégére. Elsősorban a 35 év alattiak kelnek útra ilyenkor, az idősebbek otthoni pihenésre használják ki az időt a felmérés szerint.

A Szallas.hu felmérése a tavaly és idén az első negyedévben rögzített online foglalások, illetve – a hosszú hétvégékkel kapcsolatos adatok – az oldal 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatására alapul. Az 1049 fő részvételével lebonyolított kutatás a legfontosabb tendenciákat tárta fel, de nem tekinthető reprezentatívnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.