A vásárlóerő is egyre gyengül

Tavaly jövedelmeik 12 százalékára csökkent az olaszok megtakarítási hajlandósága. Az olasz fogyasztók vásárlóereje is tovább csökkent 2011-ben.

PR
2012. 04. 06. 17:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly jövedelmeik 12 százalékára csökkent az olaszok megtakarítási hajlandósága, ez 0,7 százalékponttal kevesebb a 2010. évinél, és 1995 óta a legalacsonyabb. Az olasz statisztikai hivatal, az Istat adatai szerint az olasz fogyasztók vásárlóereje is tovább csökkent 2011-ben, 0,5 százalékponttal 2010-hez képest. A Codacons fogyasztóvédő szervezet azzal számol, hogy egy olasz átlagcsalád vásárlóerejét tekintve ez 172 eurós csökkenést jelentett. A családi vásárlóerő 2002 óta folyamatosan gyengül Olaszországban: 2009-ben 3,1 százalékkal, 2010-ben 0,6 százalékkal esett vissza, rendre az előző évekhez képest.

Mint azt megírtuk, Mario Monti szerdai nyilatkozatában kijelentette: Olaszországnak nincs szüksége újabb megszorító intézkedésekre, mivel elég teret hagyott magának, hogy elérje 2013-as célját, a kiegyensúlyozott költségvetést. Az olasz kormányfő szerint egyébként az euróövezeti adósságválságnak „majdnem vége”. Ismert, Monti kormánya március 23-án jóváhagyta a munkapiaci reformcsomagot a szakszervezeti tiltakozások ellenére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.