A vásárlóerő is egyre gyengül

Tavaly jövedelmeik 12 százalékára csökkent az olaszok megtakarítási hajlandósága. Az olasz fogyasztók vásárlóereje is tovább csökkent 2011-ben.

PR
2012. 04. 06. 17:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly jövedelmeik 12 százalékára csökkent az olaszok megtakarítási hajlandósága, ez 0,7 százalékponttal kevesebb a 2010. évinél, és 1995 óta a legalacsonyabb. Az olasz statisztikai hivatal, az Istat adatai szerint az olasz fogyasztók vásárlóereje is tovább csökkent 2011-ben, 0,5 százalékponttal 2010-hez képest. A Codacons fogyasztóvédő szervezet azzal számol, hogy egy olasz átlagcsalád vásárlóerejét tekintve ez 172 eurós csökkenést jelentett. A családi vásárlóerő 2002 óta folyamatosan gyengül Olaszországban: 2009-ben 3,1 százalékkal, 2010-ben 0,6 százalékkal esett vissza, rendre az előző évekhez képest.

Mint azt megírtuk, Mario Monti szerdai nyilatkozatában kijelentette: Olaszországnak nincs szüksége újabb megszorító intézkedésekre, mivel elég teret hagyott magának, hogy elérje 2013-as célját, a kiegyensúlyozott költségvetést. Az olasz kormányfő szerint egyébként az euróövezeti adósságválságnak „majdnem vége”. Ismert, Monti kormánya március 23-án jóváhagyta a munkapiaci reformcsomagot a szakszervezeti tiltakozások ellenére.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.