Az olaj a világ legjobb üzlete

A világ vezető olajcégei állnak a Forbes magazin múlt évről összeállított céglistájának élén: a 2000 legnagyobb cég rangsorában nyeresége alapján az amerikai Exxon Mobil az első helyezett, 41,1 milliárd dollárral.

WL
2012. 04. 19. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A növekvő olajárak nyomán mesés vagyonokat felhalmozó olajcégek sorában az Exxont az orosz Gazprom követi 31,7 milliárd dollárral, majd a Royal Dutch Shell következik 30,9 milliárddal, illetve a Chevron, 26,9 milliárddal.

Az egyetlen nem olajvállalkozás, amely az élbolyba került, az Apple: a kaliforniai elektronikai konszern 33 milliárd dollárral az Exxon és a Gazprom közé ékelődik. Riválisa, a Microsoft 23,5 milliárd dolláros nyereséget tudhatott tavaly magáénak.

A legjobban teljesítő német cég a Volkswagen volt tavaly, 21,5 milliárd dolláros nyereséggel. Ausztriában a Raiffeisen International vezet 1,5 milliárd dollárral, a bankot az OMV 1,4 milliárd dollárral követi. Összehasonlításképpen, a magyar Mol 757 millió dollár nettó eredményről számolt be tavaly.

A világ 2000 vezető cégének sorában még mindig az amerikai és japán cégek dominálnak, de egyre több a kínai cég is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.