Az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerdán Stuttgartban bemutatott tanulmánya szerint a Volkswagen konszern értékesítési árbevételben megelőzte a japán Toyotát, és ezzel a világ legnagyobb forgalmat bonyolító autógyártójává lépett elő.
A Toyota 158,9 milliárd eurós 2011-es forgalmával szemben a Volkswagen konszern (az összes hozzá tartozó márkával) 159,3 milliárd euró forgalmat bonyolított.
A Volkswagen értékesítési árbevételben messze megelőzte az amerikai General Motors (GM) autógyárat is, amely 108,0 milliárd euró bevételre tett szert tavaly. A Daimler 106,5 milliárd eurós értékesítési árbevétellel szorosan a GM nyomában jár.
A GM azonban változatlanul az értékesítési lista élén áll mintegy 9 millió autó eladásával 2011-ben. A Volkswagen tavaly 8,3 millió, a Toyota pedig 8 millió autót adott el.
Az Ernst & Young elemzése szerint a Volkswagen az üzleti eredmény tekintetében is listavezető: 11,3 milliárd eurós kamat- és adófizetés előtti eredményével messze maga mögé utasította a Daimlert 8,8 milliárd eurós, és a BMW-t 8,0 milliárd eurós eredményével. Az üzleti eredményráta tekintetében azonban csak az ötödik helyen áll a világranglistán, sorrendben a BMW, a Hyundai, a Daimler és a Kia után.
A VW márka az idei első negyedévben, január–márciusban 1,36 millió autót értékesített világszerte, 10,5 százalékkal többet, mint az előző évben – közölte szerdán Christian Klingler értékesítési igazgató.
Januárban még viszonylag csekély lendülettel indultak a VW eladásai, márciusban azonban először sikerült elérnie havi félmilliónál magasabb eladási számot: 537 ezer, a 2011. márciusinál 14,6 százalékkal több VW márkájú autó kelt el.
Nyugat-Európában azonban – a német belföldi piaci kivételével – az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztási hajlandóság- és keresletcsökkentő hatása miatt 3,7 százalékkal 233 ezerre apadtak a VW eladásai az első negyedévben. Kelet- és Közép-Európában ezzel szemben erőteljes, 61,8 százalékos növekedés után 60 ezer autót sikerült eladnia. A német piacon 149 ezer VW autó kelt el, 5,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Összességében az európai eladások 5,1 százalékkal 442 ezerre emelkedtek az első negyedévben.