A szervezet kedden publikált adatai szerint Magyarországon 4768 kocsit helyeztek forgalomba márciusban, 7 százalékkal többet, mint tavaly a harmadik hónapban. Igaz, a növekedési ütem elmaradt a januáritól és a februáritól, amikor csaknem 44, illetve 20 százalékkal több autót adtak el, mint 2011 első és második hónapjában, de az uniós tendenciáktól merőben eltér a magyarországi helyzet.
Az Európai Unió egészében márciusban tovább zsugorodott az autópiac: 1,453 millió új autót helyeztek forgalomba, 7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban: márciusi értékesítés ilyen alacsonyan 1998 óta nem volt.
A márciusi helyzet alakulásában meghatározó volt, hogy a nagy piacokon jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma: Franciaországban 23 százalékkal, Olaszországban 27 százalékkal, Görögországban 43 százalékkal, Portugáliában 49 százalékkal. Ugyanakkor Németországban a februári adatok stagnálást mutattak, itt a kereskedők komoly árengedményekkel próbálják fellendíteni a piacot.
Kínában az autóeladások 3,4 százalékkal visszaestek az idén az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM). Az iparág motorjának számító piacon így is csaknem 5 millió autó talált gazdára, a regisztrált kocsik száma elérte a 100 milliót. A kommunista ország emellett már gyártóként is egyre nagyobb szeletet harap a tortából, az év elején közölték, hogy az ország tavaly másfélszeresére növelte járműexportját autógyártói agresszív terjeszkedésének köszönhetően.