A közös beruházásról 2008-ban állapodott meg Mirko Cvetković szerb kormányfő és Sergio Marchionne, a Fiat–Chrysler csoport első embere, akik a hétfői megnyitón is jelen voltak. Az új gazdasági társaságban a torinói cég részesedése 67, a szerb államé 33 százalék.
Szerbia sokat vár az új létesítménytől, a körzet gazdasági fellendülését és a nyomasztó munkanélküliség csökkenését. Az egykor a Zastava autókat gyártó üzem helyén épített gyár területe 1,4 millió négyzetméter, az év végéig 2400 dolgozót szeretnének itt munkába állítani.
A tervek szerint egyelőre évente kétszázezer autót gyártanak, a berendezések teljes felszerelése után pedig évi háromszázezer darabot. Antonio Cesare Ferrara, a Fiat szerbiai gyárának vezérigazgatója bejelentette, hogy a genfi autószalonban bemutatott Fiat 500 L típust a jövő hónaptól kezdik el gyártani Kragujevacban. Ára körülbelül 16 ezer euró lesz, s a benzines modellből két változat, a dízelesből pedig egy készül.
Az ötvenöt évig működő egykori fegyvergyárból autógyárrá átalakult üzem futószalagjáról 2008 novemberében gördült le az utolsó autó. Fénykorában 53 ezer alkalmazottja volt a gyárnak. A Zastava 1953-tól több mint négymillió autót gyártott, ebből 650 ezret külföldön adtak el, 76 ország piacán.
A kilencvenes években tönkrement a nagyüzem, a leálláskor már csak 2700 alkalmazottja volt, többségüket végkielégítéssel elküldték.

Ez az oka annak, amiért Gyurcsányt ilyen hirtelen eltakarították