Míg 2006-ban még csak az említett korosztály 13 százaléka vette igénybe a bankok ezen szolgáltatásait, addig ez az arány öt év alatt 34 százalékra nőtt. Ez az arány azonban még mindig elmarad az Európai Unió 37 százalékos átlagától, és meg sem közelíti a skandináv országok 80 százalékos mutatóját. Banki szakértők szerint ennek ellenére komoly változásokon ment át a szlovák piac. Az elemzők úgy vélik, ennek fő okai az internetes platformú szolgáltatások népszerűsítése és az internetkapcsolattal rendelkező háztartások számának emelkedése. Szlovákiában öt évvel ezelőtt még csak a háztartások egynegyede rendelkezett internet-hozzáféréssel, mára ez az arány 70 százalék közelébe emelkedett.
Ez utóbbi következménye vélhetően az is, hogy manapság más időpontokban veszik igénybe az internet banking szolgáltatásokat az ügyfelek, mint néhány évvel ezelőtt. Az utolsó negyedév statisztikái azt mutatják, hogy a leggyakrabban reggel 7 és 9, illetve este 6 és 9 óra között használják az ügyfelek az internet banking szolgáltatást, szemben az öt évvel ezelőtti adatokkal, amikor a legtöbben napközben, tehát feltételezhetően munkahelyükről jelentkeztek fel a bankok online felületeire.
Banki kimutatások szerint nemcsak az internet banking felhasználóinak száma növekedett, hanem az online környezetben végzett tranzakciók száma is. Jelenleg az internet banking szolgáltatást igénybe vevők átlagban 10 és 15 perc közötti időt töltenek az online környezetben, és egy tranzakció során átlagban 119 eurót költenek el. Elemzők az elkövetkezendő években az internetes alapú banki szolgáltatások felhasználói számának hasonló ütemű növekedését feltételezik.

Orbán Viktor: Kétmillió magyar mondott véleményt a Voks 2025-ön