A Bitkom által idézett adatok szerint az okostelefon-értékesítések 2011-ben az előző évihez képest 31 százalékkal, 11,8 millióra emelkedtek Németországban. A hagyományos mobiltelefonok értékesítése ezzel szemben 19 százalékkal, 15,6 millióra csökkent.
Az idén a Bitkom számításai szerint az okostelefonok értékesítése megelőzi majd a hagyományos mobiltelefonokét és részarányuk eléri majd az összes eladások 55 százalékát. Magasabb átlagos árszintjüknek köszönhetően a mobiltelefon-értékesítések árbevételének háromnegyedét az okostelefonok adják majd az idén.
A mobiltelefon-használók körében az okostelefonok elterjedtsége szorosan korfüggő. A 30 év alattiak körében minden második mobiltelefon-használó okostelefonnal rendelkezik, míg az 50-64 éves korosztálynál már csak minden negyedik. A 65 év felettiek körében az okostelefonok elterjedtsége csak hatszázalékos.
Németországban 2011-ben a 14 év feletti korosztály 88 százaléka rendelkezett mobiltelefonnal. Tavaly összesen 98 millió mobiltelefon volt használatban az országban, azaz minden lakosra 1,3 aktív készülék jutott. 29 millióan rendelkeztek két készülékkel, 7 millióan pedig három vagy több aktív készülékkel.
A Bitkom számításai az Aris piackutató vállalat által végzett közvélemény-kutatásra és az EITO (European Information Technology Observatory) piackutató intézet adataira támaszkodnak.