Hódítanak az okostelefonok Németországban is

Az okostelefonok kezdik kiszorítani a hagyományos mobiltelefonokat Németországban. A lakosságnak már csaknem egyharmada rendelkezik számítógép-funkciókkal bíró mobiltelefon-készülékkel – közölte hétfőn a Bitkom ágazati szakmai képviseleti szervezet.

WL
2012. 04. 16. 12:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bitkom által idézett adatok szerint az okostelefon-értékesítések 2011-ben az előző évihez képest 31 százalékkal, 11,8 millióra emelkedtek Németországban. A hagyományos mobiltelefonok értékesítése ezzel szemben 19 százalékkal, 15,6 millióra csökkent.

Az idén a Bitkom számításai szerint az okostelefonok értékesítése megelőzi majd a hagyományos mobiltelefonokét és részarányuk eléri majd az összes eladások 55 százalékát. Magasabb átlagos árszintjüknek köszönhetően a mobiltelefon-értékesítések árbevételének háromnegyedét az okostelefonok adják majd az idén.

A mobiltelefon-használók körében az okostelefonok elterjedtsége szorosan korfüggő. A 30 év alattiak körében minden második mobiltelefon-használó okostelefonnal rendelkezik, míg az 50-64 éves korosztálynál már csak minden negyedik. A 65 év felettiek körében az okostelefonok elterjedtsége csak hatszázalékos.

Németországban 2011-ben a 14 év feletti korosztály 88 százaléka rendelkezett mobiltelefonnal. Tavaly összesen 98 millió mobiltelefon volt használatban az országban, azaz minden lakosra 1,3 aktív készülék jutott. 29 millióan rendelkeztek két készülékkel, 7 millióan pedig három vagy több aktív készülékkel.

A Bitkom számításai az Aris piackutató vállalat által végzett közvélemény-kutatásra és az EITO (European Information Technology Observatory) piackutató intézet adataira támaszkodnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.