A fellendülés évei után lelassult a kínai autópiac növekedése, amit leginkább az olcsó kisautókat gyártó kínai vállalatok éreztek meg, a külföldi márkák, illetve felső kategóriás modellek gyártói szinte egyáltalán nem. Az Audi, a Porsche és a Lamborghini modelljeit most is úgy veszik, mint a cukrot.
„Rendkívül nagy növekedést élünk meg” – mondta a Porsche értékesítési igazgatója, Bernhard Maier. A világ egyetlen piaca sem növekszik olyan gyors ütemben, mint a kínai, s a Porsche az első negyedévben az előző évinél 38 százalékkal több, 7121 autót adott el Kínában.
„Bízom benne, hogy az idén ismét két számjegyű százalékos növekedési ütemet tudunk elérni. Az Egyesült Államokban is növekednek az eladások, de ott másokkal fej fej mellett haladunk. Kína akár már idén a legnagyobb piacunk lehet” – mondta Bernhard Maier. A Cayenne modellnek már két éve Kína a legnagyobb piaca, és a Panamera modellből is ott vásárolják a legtöbbet.
A Porsche a pekingi autószalonra időzítette a Cayenne GTS világpremierjét, csakúgy mint a Boxster új generációjának bemutatását.
Az Audi kínai üzletágának igazgatója, Dietmar Voggenreiter is hatalmas növekedési lehetőségeket és le nem fedett fehér foltokat lát az országban. Az Audi két év alatt 230-ról 400-ra tervezi növelni márkakereskedőinek a számát. Kínában ötmillió lakosúnál nagyobb városból van száz, de az Audi ezek közül csak 57-ben képviselteti magát. A tavalyi első negyedévi 37 százalék után a négykarikás márka 2012 első három hónapjában 40 százalékkal növelte eladásait.

Hiába titkolták, kiderült Gyurcsány Ferenc döntésének oka