„A kedvezményrendszer felülvizsgálata jelenleg is zajlik, de azt már tudjuk, hogy a 65 év felettiek, a hat éven aluliak, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők kedvezményei megmaradnak” – mondta az interjúban az államtitkár. Hozzátette, az is lehet, hogy egyáltalán nem szűkül a kedvezményben részesülők köre, azzal a kikötéssel, hogy a kedvezmény például csúcsidőben reggel 7 és 9 óra vagy délután 4 és 7 óra között nem vehető igénybe.
Mint mondta, a most még alanyi jogon járó kedvezmények az elmúlt évtizedek alatt beépültek a szociális jövedelmi viszonyokba. Átalakításuk, felszámolásuk nem lehetséges egyik pillanatról a másikra.
Az utazási juttatások átalakításával akár 20-25 milliárd forintot is megspórolhat az állam – mondta az államtitkár.
Szerinte szerencsésebb volna, ha az állam az iskolába járók utazási bérletének költségét az oktatási, a fogyatékkal élők kedvezményét pedig a szociális kiadások között tartaná nyilván, és ezekkel nem a MÁV felé kellene elszámolnia.
Fónagy János szerint a párhuzamosságok felszámolása együtt jár majd a 24 Volán-társaság átszervezésével is. Az államtitkár szerint az átszervezés végén jóval kevesebb lesz belőlük. Mint mondta, egyelőre még nincs kiforrott szervezőelv, így korai arról beszélni, hogy régiónként vagy három megyénként marad-e meg egy-egy Volán.
Úgy fogalmazott, a vasútvonalakkal párhuzamosan futó, azonos utasközönséget kiszolgáló buszjáratok számát csökkenteni szeretnék, így az idén 8, majd évente 12 milliárdos megtakarítás érhető el. Mint mondta, a parlament előtt lévő személyszállítási törvénnyel azt szeretnék elérni, hogy a jövőben a vasút élvezzen elsőbbséget, amihez a buszközlekedésnek kell igazodnia.
Videón, amint megmentik az embert, aki felmászott a Szabadság hídra
