Nem érdekli őket, hogy szennyezik a környezetet?

Nagy nemzetközi cégek is vannak azon félszáz vállalat közt, amelyek beszállítói súlyosan szennyezik a kínai vizeket öt kínai civilszervezet jelentése szerint.

BL
2012. 04. 11. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jelentésben megnevezett cégek között van a Zara, a Marks&Spencer, az Esprit, az Adidas, a Nike, a Calvin Klein, a Giorgio Armani, a Walmart és a Carrefour is. A civilszervezetek 48 vállalat mintegy hatezer kínai beszállítóját vizsgálták, és 46 esetben találtak visszaélést: folyó- vagy állóvizekbe vezető szennyvízcsatornát, nem megfelelően működő szennyvíz-elvezetési rendszert. Az érintett vállalatokat levélben kérték, hogy vizsgálják meg beszállítóikat, s gyakoroljanak nyomást rájuk gyakorlatuk megváltoztatása érdekében. Az értesítésekre mindösszesen 16 cég válaszolt.

Kína folyóinak és állóvizeinek mintegy 40 százaléka volt súlyosan szennyezett 2011-ben, s a 75 milliárd tonnát is meghaladta a vizekbe eresztett szennyvíz mennyisége. Az egy főre jutó vízkapacitás Kínában mindössze 2100 köbméter, a nemzetközi átlag kevesebb mint egyharmada. A városok kétharmada valamilyen szintű vízhiánnyal küszködik, 300 millió vidéki lakos számára pedig nem biztosított a biztonságos ivóvízhez való hozzájutás. A kínai folyók közel 20 százaléka olyannyira szennyezett, hogy nemcsak vizeik fogyasztása, de az azokkal történő bármiféle kapcsolat is veszélyt jelent az emberekre.

„A kezeletlen vízhelyzet ma már az ország fenntartható fejlődését veszélyezteti, az ugyanis a gazdasági és társadalmi fejlődést gátolja„ – mondta február közepén Hu Sze-ji (Hu Siyi) vízkészlet-gazdálkodási miniszterhelyettes.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.