Az eladási listák harmadik helyére a SUV kategória (szabadidőautók, városi terepjárók) került, amelynek eladása öt év alatt az ötszörösére emelkedett.
Szlovákiában 2008-ban költöttek a legtöbbet személyautó-vásárlásra, a válság kirobbanásának évében az e célra fordított összeg megközelítette a 4 milliárd eurót, tavalyi viszont alig haladta meg a 2,8 milliárdot. A személyautók eladásának száma 2009-ben 19 százalékkal visszaesett, viszont 2010-ben és 2011-ben már évente több mint 10 százalékkal nőtt, az elemzés szerint elsősorban az árcsökkenésnek köszönhetően.
Az átlagbér emelkedése és az autók árának mérséklődése nyomán az elmúlt tíz év során elérhetőbb lett a személygépkocsi-vásárlás: 2001-ben Szlovákiában egy kis kategóriás autót még 23,8 havi átlagbérből lehetett megvenni, tavaly viszont már 11,9 havi átlagbér elegendő volt rá.
A hozzáférhetőség javulása ellenére 2011-ben még közel minden harmadik személyautót lízingre vásároltak leendő tulajdonosai. A lízingre vásárolt autók nagyobb része, 52 százaléka használt gépjármű volt. Szlovákiában a háztartások 82 százaléka rendelkezett személyautóval, öt évvel ezelőtt ez a szám még csak 71 százalék volt.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!