A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártójának szerdai bejelentése szerint az első negyedévben nem érték el a vállalat által kitűzött profitcélt: a működési eredmény rátája az alaptevékenységnek számító mobiltelefon-üzletágban mínusz 3 százalék volt január–március között a tervezett nulla százalék helyett. A második negyedévben a legjobb esetben ugyanennyi vagy még kisebb lesz a profitráta.
A helyzet elsősorban azért romlott, mert éleződött a verseny a Nokia számára igen fontos piacokon: Indiában, Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában. Különösen az okostelefonok piacán szerepelt gyengén a Nokia.
A Nokia általában véve is komoly értékesítési gondokkal küzd. Az egykori vitathatatlan piacvezető előnyét rohamos léptekben faragja le a konkurencia, elsősorban az iPhone, illetve más gyártók Android operációs rendszeren futó készülékei vették át az uralkodó szerepet.
A Nokia 1,07 milliárd eurós adózott veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet, amikor 21 százalékkal csökkentek az eladások.
Összességében a Nokia 71 millió hagyományos és 12 millió okostelefont adott el január–március között, ezzel 4,2 milliárd euró bevételre tett szert. Egy évvel korábban még meghaladta a 7 milliárd eurót az értékesítési árbevétel.
A Nokia részvényeinek árfolyama most 3 euró körül van, 2008 elején még 25 eurót tett ki.