A világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalatcsoportja, a svájci Nestlé bejelentette, hogy megvásárolná a Pfizer Nutritiont, a gyógyszergyártó cég bébiétel-gyártó üzletágát. Korábban a Danone is versenyben volt, de a sajtóhírek szerint a Nestlé túllicitálta a francia élelmiszergyártó 10 milliárd dolláros ajánlatát.
A Reuters információi szerint üzlet várhatóan még áprilisban megköttetik, s előreláthatóan – a hatósági engedélyeztetés nyomán – 2013 közepén zárulhat le. „A Pfizer Nutrition megszerzése kiváló stratégiai lépésnek tűnik, mely megerősíti megerősíti elkötelezettségünket, hogy a világ vezető táplálkozási, egészségügyi és wellnesscégévé váljunk” – mondta a Nestlé vezérigazgatója, Paul Bulcke.
A célkeresztben Kína
A Pfizer eladásainak 85 százalékát a feltörekvő piacok adják. A Bloomberg szerint a Nestlé már eleve piacvezető volt a kínai piacon a csecsemő-tápszerek piacán, s ezt a vezető pozíciót erősítené meg a Pfizer 7 százalékos piaci részesedésével.
„A vételár magas, de a Nestlének komoly kitettsége van a feltörekvő piacokon” – mondta a Reutersnek Jean-Philippe Bertschy, a Vontobel elemzője. „Összességében ezzel Kína lesz a harmadik számú piaca a Nestlének.”
Van miből bevásárolni a svájciaknak
A Nestlé pénteken 21,39 milliárd svájci frank (23,34 milliárd dollár) bevételt jelentett az első negyedévről. A bevétel 5,6 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedévhez képest, amit elsősorban a magasabb értékesítési árakkal, valamint az eladások bővülésével sikerült elérni a feltörekvő országokban. A Nestlé eladásai a fejlett országokban 3,1 százalékkal, a feltörekvő piacokon 13 százalékkal bővültek az idei első három hónapban. (MTI)