A Békéscsabát érintő beruházások összege 40 milliárd forint, százszázalékos támogatás mellett. A fejlesztés alapjaiban rendezi át a városi közlekedés szerkezetét és biztonságát, hasonló volumenű közlekedésfejlesztés támogatás nélkül évtizedeket igényelt volna – mondta a polgármester. Hozzátette: a kivitelezési munkálatok a mezőmegyeri aluljáró építésével indulnak 2013-ban, és az összes többi, várost érintő fejlesztés 2014-ben.
A projektnek köszönhetően javul Békéscsaba nemzetközi megközelíthetősége, a páneurópai vasúti folyosó az egyik legfontosabb összeköttetést jelenti Európa és a Balkán között, csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között, a vasúti pályaszakasz korszerűsítése után óránként 160 kilométer sebességgel közlekedhetnek a vonatok. Békéscsaba a város logisztikai felértékelődésére is számít, és a befektetők nagyobb érdeklődésére a beruházást követően – mondta Vantara Gyula.
A Békéscsabát érintő vasúti és közúti beruházások keretében átépítésre kerül a vasútállomás teljes vágányhálózata, a fővágányokon a vonatok 120 kilométeres sebességgel haladnak át. Megújul az állomás épülete és a műemlékvédelem alatt álló perontető, új parkoló lesz és korszerű utastájékoztatási rendszer.
A komplex közlekedésfejlesztési program részeként a város több pontján épülnek különböző szinteken korszerű és biztonságos közúti csatlakozások kerékpárutakkal, gyalogosátkelőkkel, több vasúti átjáró megszűnik, átjárhatóbb lesz a vasúton túli Jamina városrész és a vasúton inneni belváros, gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a városrészek között gépkocsival, kerékpárral és gyalogosan.
Szijjártó Péter a Harcosok órájában
