Tisztán hazai mobilszolgáltató állt fel Magyarországon

Új, tisztán magyar mobilszolgáltató létrejöttét jelentették be pénteken, de hogy kikre vadászik és pontosan miben próbálja lepipálni a három nagyot az MPVI Mobil, még rejtély.

2012. 04. 20. 11:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Sokáig vártunk erre a napra, de elérkezett; az eddigi érdeklődés alapján egyértelmű, hogy a magyar mobilszolgáltató szinte nemzeti üggyé vált – csapott a lovak közé Kalmár István, az újszülött versenypiaci cég igazgatóságának elnöke, aki az utóbbi 10 év legnagyobb mobilpiaci változásának nevezte a vállalkozás beindítását. – Fellépésünknek az ügyfelek lesznek a nyertesei, merthogy magasabb szolgáltatási színvonal lesz. Bejelentem azt is, hogy megkaptuk a frekvenciahasználati jogot – folytatta Kalmár. Egy versenyképességi tényezőt azért el mert árulni, ez pedig a cég mérete, első körben mindössze néhány száz munkatárssal vágnak neki a decemberig tartó szakasznak; télre kell ugyanis saját hálózatán a sugárzást megkezdenie, még csak Budapest belső kerületeiben.

Hogy mit keres egy közvetetten állami mobilcég a piacon, arról már Schmidt Pál beszélt, aki igazgatósági tagként vesz részt a vállalat irányításában.

– Deklarált célunk, hogy versenypiaci tényezőként jelenjünk meg. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, egy hosszú építkezési időszak előtt állunk. Az 500 milliós tőke – amit a három állami vállalat adott össze – mellé banki és szállítói finanszírozást is igénybe veszünk, hogy mennyit, az üzleti titok – szögezte le Schmidt Pál. Szürkeállomány tekintetében a nemzetközi tapasztalatokon túl a hazai friss fejlesztői szakértelemre támaszkodnak, amit az is jelképezett, hogy a Műegyetem V1-es szárnyában tartották a rádióamatőr-napi tájékoztatót.



Titok a neve is

Az MPVI mobilcége – amelynek még a neve is szupertitkos, de annyit megtudtunk, hogy nem MPVI lesz – ugyanúgy hang- és adatalapú szolgáltatásokkal indít majd, mint amivel a másik három piaci szereplő hasít, de nyitottak más szolgáltatások beindítására is, amit a közönség igényel, de erről is nagyon szűkszavúan beszél Schmidt.

– Határozottan megéri 100 százalék fölötti piaci penetráció mellett is beszállni, van esélyünk, hogy nyereségesen működjünk, erős versenytársak mellett is. Vannak olyan modellek, amelyek 5-10 éve még nem voltak elérhetőek a piacon, felléphetünk például a kísérleti automatizált szegmensben – világított rá a szakember, részleteiben annyit elárulva, hogy az energiaszámlák befizetése terén új időszámítás kezdődhet egy tervezett szolgáltatással. A percdíjat és hasonló alapvető dolgokat firtató kérdéseinkre a vezérek nem válaszoltak, így sok minden rejtély marad az év végéig. Néhány dologra egy „Kérdezz – felelek!” játék során válaszoltak – az MNO kérdéseire is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.