Tisztán hazai mobilszolgáltató állt fel Magyarországon

Új, tisztán magyar mobilszolgáltató létrejöttét jelentették be pénteken, de hogy kikre vadászik és pontosan miben próbálja lepipálni a három nagyot az MPVI Mobil, még rejtély.

2012. 04. 20. 11:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Sokáig vártunk erre a napra, de elérkezett; az eddigi érdeklődés alapján egyértelmű, hogy a magyar mobilszolgáltató szinte nemzeti üggyé vált – csapott a lovak közé Kalmár István, az újszülött versenypiaci cég igazgatóságának elnöke, aki az utóbbi 10 év legnagyobb mobilpiaci változásának nevezte a vállalkozás beindítását. – Fellépésünknek az ügyfelek lesznek a nyertesei, merthogy magasabb szolgáltatási színvonal lesz. Bejelentem azt is, hogy megkaptuk a frekvenciahasználati jogot – folytatta Kalmár. Egy versenyképességi tényezőt azért el mert árulni, ez pedig a cég mérete, első körben mindössze néhány száz munkatárssal vágnak neki a decemberig tartó szakasznak; télre kell ugyanis saját hálózatán a sugárzást megkezdenie, még csak Budapest belső kerületeiben.

Hogy mit keres egy közvetetten állami mobilcég a piacon, arról már Schmidt Pál beszélt, aki igazgatósági tagként vesz részt a vállalat irányításában.

– Deklarált célunk, hogy versenypiaci tényezőként jelenjünk meg. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, egy hosszú építkezési időszak előtt állunk. Az 500 milliós tőke – amit a három állami vállalat adott össze – mellé banki és szállítói finanszírozást is igénybe veszünk, hogy mennyit, az üzleti titok – szögezte le Schmidt Pál. Szürkeállomány tekintetében a nemzetközi tapasztalatokon túl a hazai friss fejlesztői szakértelemre támaszkodnak, amit az is jelképezett, hogy a Műegyetem V1-es szárnyában tartották a rádióamatőr-napi tájékoztatót.



Titok a neve is

Az MPVI mobilcége – amelynek még a neve is szupertitkos, de annyit megtudtunk, hogy nem MPVI lesz – ugyanúgy hang- és adatalapú szolgáltatásokkal indít majd, mint amivel a másik három piaci szereplő hasít, de nyitottak más szolgáltatások beindítására is, amit a közönség igényel, de erről is nagyon szűkszavúan beszél Schmidt.

– Határozottan megéri 100 százalék fölötti piaci penetráció mellett is beszállni, van esélyünk, hogy nyereségesen működjünk, erős versenytársak mellett is. Vannak olyan modellek, amelyek 5-10 éve még nem voltak elérhetőek a piacon, felléphetünk például a kísérleti automatizált szegmensben – világított rá a szakember, részleteiben annyit elárulva, hogy az energiaszámlák befizetése terén új időszámítás kezdődhet egy tervezett szolgáltatással. A percdíjat és hasonló alapvető dolgokat firtató kérdéseinkre a vezérek nem válaszoltak, így sok minden rejtély marad az év végéig. Néhány dologra egy „Kérdezz – felelek!” játék során válaszoltak – az MNO kérdéseire is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.