Varga Zsolt elmondta: összesen 32 kilométer hosszú útszakasz felújítása kezdődik el, a kivitelezés költsége 2,3 milliárd forint. A programot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hagyta jóvá, a beruházás a Dél-Alföldi Regionális Operatív Program e célra igénybe vehető EU-támogatása mellett az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A kivitelezésre a közbeszerzési eljárás lefolytatása után a projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. a DME Konzorciummal kötött szerződést. Az osztályvezető hozzátette: az összekötő utak felújítása után könnyebb és gyorsabb lesz a közúti közlekedés Mezőkovácsháza, Mezőhegyes, Tótkomlós, Kaszaper és Battonya irányából a térségi központ, Orosháza felé.
Az összekötő utak korszerűsítése javítja Orosháza és Békéscsaba megközelíthetőségét a battonyai személyforgalmi határátkelőtől. Románia felől a Magyarországon átutazók a megújuló összekötő utakról érik el a 47-es főutat és az M5-ös autópályát Budapest és Nyugat-Európa felé.
Az Orosháza, Tótkomlós és Mezőhegyes közötti 14 kilométeres, az Orosháza és Mezőkovácsháza közötti 18 kilométeres útszakaszon a beruházás keretében lecserélik az útalapot, megerősítik a régi aszfaltot, kiépülnek az előírások szerinti forgalomtechnikai és biztonsági elemek, megújulnak az autóbusz-megállók. Kaszaper határán épül egy forgalomcsillapító sziget, és két helyen gyalogosátkelő.
A felújított útszakasz öt éven át kiemelt figyelmet kap az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség és az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek részéről.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség