A cég a prototípus fejlesztésére több mint 200 millió forintot fordított. A gazdaságosság kiemelt szempont volt az Inovell fejlesztésénél. A konstrukción közel 40 mérnök és technológus csaknem egy évig dolgozott – ismertette az ügyvezető.
Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén egy-egy busz esetében évente egymillió forint megtakarítható más konstrukciókkal való összevetésben – mondta Szombath Imre főkonstruktőr a sajtótájékoztatón.
A szakember rámutatott, a fejlesztés során figyelembe vették a Volán-társaságok üzemeltetési és műszaki követelményeit, hogy a konstrukció megfeleljen a magyar helyközi közlekedés sajátosságainak. Az Inovell 17 centiméterrel hosszabb elődjeinél, ez tette lehetővé a tágasabb utas- és vezetőtér kialakítását. Az új típusú busz a hagyományosnál kisebb méretű kerekeken fut, mégis kiemelkedően komfortos utastérrel rendelkezik. Az 51 üléses belső térben az ülések közötti térközök tágasabbak, s a nagyobb méretű ajtók is az utasok kényelmét szolgálják. A külső és a belső világítást LED-ekkel oldották meg a konstruktőrök.
A sajtótájékoztatón elhangzott: az új fejlesztésű helyközi autóbusz árarányosan már 85 százalékban magyarnak minősül, futóművei a győri Rábában, váltóműve pedig Egerben készül. Az Inovellt is bemutatja a cég a tököli buszfesztiválon.
A vállalkozás 10 év alatt a legnagyobb magyar autóbuszgyárat hozta létre, amely jelenleg évente 500 jármű kibocsátására képes. A Kravtex-Kühne cégcsoport az elmúlt évtizedben a Volán-társaságoknak a legalacsonyabb árszintű buszokat gyártotta. Ezt azáltal érte el, hogy azok az alkatrészek is cégen belül készülnek, amelyeket más gyártók alvállalkozókkal készíttetnek – jegyezte meg Krankovics István.