Váltana a magyar munkavállalók többsége

A munkavállalók több mint 60 százaléka egy éven belül állást szeretne váltani.

NT
2012. 04. 29. 7:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kelly Services 2012 elején készített felmérésében 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8500 magyar munkavállaló. A felmérés azt vizsgálta, milyen tényezők alapján értékelik a munkavállalók a potenciális munkáltatókat, kiknek a véleményét veszik figyelembe a karrierválasztásban, illetve mennyire használják a közösségi médiát munkahellyel kapcsolatos döntéseik meghozatalánál.

Az MTI-hez eljuttatott magyar eredményekből kiderül, hogy a 19 és 30 év közötti munkavállalók 58 százaléka szeretne munkahelyet váltani, a 31–48 évesek körében 64, a 49 és 66 évesek között pedig 61 százalék ez az arány.

A közlemény idézi Jónás Anikót, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a munkavállalók korábban „soha nem látott mértékű gazdasági zűrzavart” tapasztalnak maguk körül, és ennek eredményeként jövőbeni karrier célkitűzéseiket illetően is elbizonytalanodnak.

Ha a munkaadók nem képesek tartalmas munkát és folyamatos növekedési, fejlődési lehetőséget kínálni, számos munkavállaló érezheti úgy, hogy azzal szolgálja legjobban saját érdekeit, ha karrierjét illetően egyfajta folyamatos mozgásban marad – vélekedett a szakértő.

A megkérdezett magyar munkavállalók fele jól érzi magát a munkahelyén, de csak 42 százalékuk érzi úgy, hogy elismerik munkáját.

A válaszadók kevesebb, mint fele (48 százalék) vallja, hogy jelenlegi munkája „tartalmas és valódi értelemmel bír” a számára. A válaszadók 61 százaléka számára az adja meg leginkább egy munka értelmét, tartalmát, ha lehetősége van rá, hogy „kiemelkedő teljesítményt nyújtson illetve fejlődjön” a szakterületén.

Arra a kérdésre, hogy mely tényező befolyásolná leginkább a döntésüket egy állásajánlat elfogadásánál továbbra is a jövedelem vagy a juttatási csomag áll az első helyen 35 százalékkal, de egyre fontosabb a munka és magánélet közti egyensúly megteremtése is a munkavállalók számára (31 százalék), valamint a személyes fejlődés és előrelépési lehetőségek is meghatározóak (24 százalék) a karrierdöntések során.

A résztvevők majdnem fele (46 százalék) használja a közösségi média eszközeit munkahelyválasztással, karrierrel kapcsolatos döntései során.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.