Szombatra virradóra több tízezer forintot emeltek le néhány Citibank- és Erste-ügyfél számlájáról a hvg.hu értesülései szerint. A portál információi alapján „állítólag az Egyesült Államokban, Chicagóban” szívták le a pénzt a kártyákról. Az érintett bankoknál csupán néhány esetről tudnak, s mindent elkövetnek az ügyfeleik biztonságának érdekében.
Hencz Éva, a Citibank Europe Magyarországi Fióktelepének média- és közösségi kapcsolatokért felelős ügyvezető igazgatója az MNO megkeresésére elmondta, hogy „mindent elkövetnek ügyfeleik biztonsága érdekében”. Hencz kiemelte, hogy az „ügyfelek nem felelősek a betéti vagy hitelkártyáik jogosulatlan használatáért”, amennyiben nem súlyosan voltak felelőtlenek, s kárukat a cég megtéríti.
A Citibank állásfoglalásában kiemeli, hogy ügyfeleik „adatainak biztonsága elsődleges prioritás” a cég számára. „Megtesszük a megfelelő lépéseket, hogy tájékoztassuk és megvédjük ügyfeleinket, amikor azt gondoljuk, hogy adataik biztonsága veszélybe kerülhetett. A Citi kiemelt biztonsági stratégiával rendelkezik, melynek részeként folyamatosan nyomon követjük a gyanús tranzakciókat” – áll a bank tájékoztatásában.
Az Ersténél az MNO kérdésére megerősítették a korábbi sajtóértesüléseket. „Néhány ügyfél gyanús pénzmozgásra figyelt fel, melyről értesítették a bankfiókot” – mondta kedden a szakértő, aki hozzátette, hogy úgynevezett „skinning” típusú csalásról van szó.
Az osztrák banknál elmondták, hogy mindenképpen panaszt kell tenni, melyet soron kívül kivizsgál a pénzintézet. Általában a legtöbb ügyfél rendelkezik kártyafigyelő sms szolgáltatással – érvelt a szakértő –, s ha valaki hasonlót tapasztal, mindenféleképpen le kell tiltani a kártyát. A bank is értesíti a rendőrséget, de az Ersténél azt mondták, hogy az ügyfélnek is érdemes rendőrségi feljelentést tennie.