Az egész világot Magyarországról látják majd el + Kép

A Mercedes–Benz hazánkban létrejött beruházásánál felmerült problémákat a magyar kormánytól és a kecskeméti önkormányzattól kapott segítséggel sikerült áthidalni.

NT
2012. 05. 17. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A támogatásra a kialakult bizalom alapján a jövőben is tudunk támaszkodni céljaink megvalósítása érdekében” – hangsúlyozta Frank Klein, aki 2010. február 1-je óta a Mercedes–Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.Véleménye szerint a kapott támogatásoknak nagy részük volt abban, hogy a gyár a tervezett időre el tudott készülni, a kor legmodernebb technikai színvonalán.

Klein a rövid távú tervekről elmondta, hogy ebben az évben 40 ezer B osztályú személygépkocsi hagyja el a kecskeméti gyár szalagját, és már 2013-ban el fogják érni a felfutási görbe gerincét, ez azt jelenti, hogy 100 ezer darab autó készül el.

Jelenleg reggel 6 órakor kezdődik a műszak, és 15 óra előtt ér véget, a tervek szerint a nyáron induló második műszak 16 óra 50 perckor fog kezdődni, és abban is nyolc órán keresztül folyik az összeszerelés – adott tájékoztatást a gyár igazgatója.

A megrendelésekkel kapcsolatos kérdésre válaszolva Frank Klein kiemelte: az új B osztály nagyon kedvező fogadtatásra talált a piacon, egyöntetű vélemény, hogy szép a formája, a minősége pedig a Mercedestől elvárt magas követelményeket teljesíti. „Meggyőződésem, hogy a piac minőségi és mennyiségi igényeit is ki tudjuk elégíteni” – fogalmazott.

Adataik szerint egyelőre nem túl nagy részarányt képvisel a típus értékesítési volumenében a magyar piac, de úgy ítélik meg, hogy növelni tudják majd a magyarországi értékesítést. „Reményeim szerint a magyar büszkeség részévé fog válni a Kecskeméten készülő Mercedes” – jelentette ki az igazgató.

A beszállítókról elmondta: jelenleg 18 olyan vállalat szállít a Mercedes B osztályhoz alkatrészeket, amelyeknek magyarországi székhelyük van, és növelni szeretnénk azoknak a beszállítóknak a számát, melyek itteni székhellyel rendelkeznek. Hozzátette: megismerve a magyar vállalkozókat, bízik abban, hogy egyre több magyar cég tudja kvalifikálni magát ahhoz, hogy beszállíthasson, tehát meg tudja ütni azt a mércét, amely alapján a Mercedes–Benz követelményeinek meg tud felelni. Az autóalkatrész-beszállítók köre ugyanakkor globális marad, tehát a cégcsoport világszinten is azonos beszállítói körrel fog működni a jövőben is, szögezte le.

Frank Klein szerint a magas színvonalon felépített gyár elismerése az, hogy a jövő év elején megkezdik a CLA jelzésű kupék gyártását is Kecskeméten. Ennek az lesz a különlegessége, hogy kizárólag Kecskeméten fog készülni, tehát a világ minden részét innen fogjuk ellátni – mondta.

Az anyanyelve mellett angolul és franciául is beszélő Frank Klein élete eddig a Mercedes–Benzhez kötődik, hiszen a konszernnél kezdett el dolgozni 1991-ben, azóta végigjárta a különböző munkafázisokat. A fiatal mérnök 1996-tól az Egyesült Államokban, a konszern portlandi gyárában is dolgozott néhány évet. Az igazgató már családját is Kecskemétre hozta, harmadik gyermekük itt született.

Szerencsés körülménynek tartja, hogy a német és a magyar kultúra harmonizál egymással, ezt bizonyítja szerinte, hogy a magyar és a német munkavállalók nagy hatással vannak egymásra, kitűnően együtt tudnak dolgozni. Egyedülálló lehetőségnek véli, hogy olyan közös munkakultúra alakul ki, amely megalapozza a Mercedes–Benz kecskeméti gyárának a sikerét.

A stuttgarti székhelyű Mercedes–Benz 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs A és B modelljeit, és mintegy 800 millió eurós beruházással megvalósuló, 2500 főt foglalkoztató üzemét Kecskeméten építi fel. Magyarország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.

A Daimler AG 2012. március 29-én indította be a termelést az új személyautógyárában. Kevesebb mint négy évvel a helyszín kiválasztását követően gördültek le az első kocsik a magyarországi futószalagról. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. Bővebben>>>

A termelés megindításakor bejelentették, hogy az üzem fejlesztése során a dolgozói létszámot a mostani 2500-ról több mint 3000-re növelik.

Török Zoltán, a Raiffeisen elemzője szerint az új kecskeméti gyárnak igen jótékony hatásai lehetnek a bruttó hazai termékre is. „Az autóipari beruházások tartósan emelik a gazdasági növekedési potenciált. Minél több magyar beszállító tud bekapcsolódni, annál jelentősebb lehet a Mercedes-gyár hatása” – mondta korábban Török. Öt évre vonatkozóan átlagosan 0,5 százalékkal emelheti a GDP növekedési ütemét – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.