Búcsút int Németországnak az ismert autómárka

Németországban megszüntetik az Opel Astra gyártását, az Opel legfontosabb modelljét 2015-től már csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában gyártják majd – közölte a cég csütörtökön.

WL
2012. 05. 17. 13:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1992 és 1999 között az Opel szentgotthárdi üzemében is gyártott személyautó-típus jelenleg a németországi Rüsselsheimben, valamint a lengyelországi Gliwicében és a nagy-britanniai Ellesmere Portban működő gyárban készül.

A cég a hét elején közölte, hogy a kompakt modell új generációját csak két telephelyen gyártják majd. Beszámolók szerint nem volt kétséges, hogy az alacsonyabb munkaerőköltségek miatt igen gazdaságos lengyelországi üzemben tovább folytatják az alap Opel-modell gyártását. A kérdés az volt, hogy a brit vagy a német munkavállalók fogadják-e el a vállalat ajánlatát, amely rugalmasabb beosztást, de kisebb fizetést irányzott elő. A brit alkalmazottak 94 százaléka elfogadta a fizetéscsökkentést, így végül Ellesmere Portban folytatódhat az Astra-gyártás.

Az Opel közleményében hangsúlyozta, hogy a cég székhelyén, a Hessen tartománybeli Rüsselsheimben működő üzem az Opel/Vauxhall márka legmodernebb gyára, amelynek kapacitását teljes mértékben ki kell használni azt követően is, hogy az Astra és az Insignia modell gyártása befejeződik, a menedzsment ezért tárgyalást kezdeményez a munkavállalókkal. A két másik üzemben együttesen 300 millió euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket, a brit telephelyen 700 új munkahelyet is létrehoznak – áll a közleményben.

Az Opel/Vauxhall az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalata. A cég legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. A német kormány a Magna osztrák–kanadai autóipari beszállítóval közösen tervet készített a társaság megmentésére, végül azonban a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat. Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.