Cseh kézben a német óriás egy része

Cseh tulajdonba került a csődeljárás alatt álló Schlecker német drogérialánc csehországi része. Prágában csütörtökön közölték, hogy a Schlecker csehországi részét megvette a cseh p.k.Solvent (PKS) társaság.

WA
2012. 05. 03. 6:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A PKS társaság kezében van a mintegy 700 üzletből álló TETA, amely jelenleg a legnagyobb cseh drogérialánc. A Schlecker átvételével a PKS ellenőrzi majd a cseh drogériapiac mintegy 20 százalékát. A tranzakció értékét közös megállapodással nem hozták nyilvánosságra.

„Nagyon nehéz pénzügyi helyzetben vesszük át a céget. Ennek ellenére az a célunk, hogy megtartsuk az alkalmazottakat és az üzleteket. Rövid időn belül szeretnénk a helyzetet stabilizálni” – mondta Martin Moravec, a PKS társtulajdonosa és ügyvezetője.

A Schleckernek 145 üzlete és 459 alkalmazottja van Csehországban. A PKS azzal, hogy átveszi a Schlecker drogérialáncot, megerősíti pozícióit a nagyvárosokban és a bevásárlóközpontokban. „Új üzleti stratégiánk többféle üzleti formátummal számol, s ebbe jól beleillik a Schlecker” – mondta a másik társtulajdonos, a PKS vezérigazgatója, Radek Graclík.

Moravec és Graclík 1992-ben alapította meg a PKS-t, s az elmúlt húsz évben a csehországi drogériapiac vezető cége lett évi 3,2 milliárd koronás nettó forgalommal. Csehországban 1200 alkalmazottja van a PKS-nek, amely 2009-ben a szlovákiai piacra is belépett, s jelenleg több mint 200 TETA-SK üzlete van az országban.

A Schlecker drogérialánc 2006-ban belépett a magyar piacra is, 2011 elején pedig kivonult. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.