Az értékesítés visszaesésében szerepet játszott a hálózatüzemeltetők alacsonyabb szintű költése a makroökonómiai vagy politikai bizonytalanság jellemezte térségekben – közölte az Ericsson az MTI-hez is eljuttatott közleményében.
Az adózott eredmény az egyszeri tételek beszámításával 8,8 milliárd svéd korona lett, 116 százalékos növekedéssel az előző év azonos időszakához képest.
A nagy teljesítményű széles sávú technológia értékesítései jól alakultak Észak-Amerikában, Japánban és Koreában, miközben egyéb térségek, például Európa (Oroszországgal együtt), a Közel-Kelet egyes részei, valamint India, gyengébben teljesítettek – számolt be Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója.
Vestberg elmondta, 2010 végén az Ericsson olyan stratégiai döntést hozott, hogy növeli piaci részesedését Európában, amikor a hálózatüzemeltetők megkezdték a hálózataik modernizálását és a régi infrastruktúra lecserélését új, többszabványos rádió-bázisállomásokkal. Ez a döntés a várakozásoknak megfelelően negatív hatással volt az előző év azonos időszakához viszonyított bruttó árrésre, és ez a hatás valószínűsíthetően rövid távon fenn is marad.