Döcögnek az Opel gyárai

Csökken a kapacitások kihasználtsága az Opel gyáraiban.

LM
2012. 05. 13. 7:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A General Motorshoz tartozó vállalat az idén egymillió kocsi gyártását tervezi, miközben kapacitásai 1,6 millió előállítását tenné lehetővé.

A német hetilap beszámolója szerint a központi gyárban, Rüsselsheimben a kapacitások 65 százaléka, Eisenachban és Bochumban 66 és 77 százaléka, a lengyelországi Gliwicében 62 százaléka, a spanyolországi Saragossában 59 százaléka, a nagy-britanniai Lutonban és Ellesmere Portban 57 és 55 százaléka van kihasználva. Az Opel szóvivője nem kommentálta a lap információit arra hivatkozva, hogy a gyártással kapcsolatos tervekről nem nyilatkoznak.

Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában a tetemes veszteség miatt, de ezt eddig rendre cáfolták az Opel vezetői.

Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát: 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat, és az Európában lévő 48 ezerből nyolcezer munkahely megszüntetéséről született döntés.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.