Ebben lenyomtuk Bécset és Berlint

Pozsonyban a legnagyobb a bevásárlóközpontok sűrűsége az osztrák RegioData piackutató szerdán ismertetett adatai szerint. Magyarország a vizsgált nyolc európai város közül a harmadik helyen áll.

WA
2012. 05. 16. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A RegioData elemzői kimutatták, hogy Pozsony, Prága, Budapest és Zágráb egyaránt megelőzi Bécset és Berlint a sűrűséget illetően: a szlovák fővárosban 100 lakosra 102 négyzetméter, Prágában 68, Budapesten 57, Zágrábban 50, Bécsben és Berlinben egyaránt 37 négyzetméter bevásárlóközpont jut. A lista végén Bukarest és Belgrád áll 34, illetve 16 százalékkal.

A kutatók a tendenciákat elemezve rámutattak: a plázák sűrűségére vonatkozó adat azért figyelemre méltó, mert a szóban forgó közép-európai városokban a vásárlóerő 25–50 százaléka a bécsinek vagy a berlininek.

A bővítési terveket illetően is Pozsony áll az élen, ott duplájára tervezik növelni a sűrűséget, csakúgy mint Bukarestben, Belgrádban és Budapesten viszont csak 66 négyzetméterre tervezik növelni a 100 főre jutó négyzetmétert a jelenlegi 57-ről.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.