A tavaly már meglévő hat iroda mellett az idén Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett és legutóbb április közepén Szombathelyen nyílt tanácsadó iroda, ahová főként a pénzintézetekkel és biztosítókkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi panaszaikkal fordulhatnak az állampolgárok – mondta. Az irodákban jogi és közgazdasági végzettségű szakemberek segítik a panaszosokat eligazodni a több tízoldalas banki szerződésekben, biztosítási ajánlatokban, az ezek kapcsán keletkezett vitás ügyekben – mondta.
Balogh László hangsúlyozta: a PSZÁF az utóbbi két évben igyekezett elérni, hogy a banki szerződések egyszerűsödjenek, közérthetőbb formában készüljenek, és igyekszik többféle segítséget is nyújtani – például a honlapján keresztül – ahhoz, hogy az emberek lehetőség szerint a számukra kedvezőbb és biztonságosabb pénzügyi konstrukciókat, banki termékeket választhassák. A pénzügyi szolgáltatók ma már egyre inkább felismerik, hogy a pénzügyi fogyasztóvédelem hosszabb távon az ő érdekeiket is szolgálja, hiszen csak akkor tudnak eredményesen működni, ha a fogyasztói elégedettség nő, az állampolgárok pedig megtakarításaikat a pénzintézetekben helyezik el – fűzte hozzá.
Harangozó Bertalan Vas megyei kormánymegbízott úgy fogalmazott: a PSZÁF több mint húszéves mulasztást, lemaradást pótol azzal, hogy segíti a pénzügyi tanácsadó irodák létesítését. Az állampolgárok mint szerződő felek sokszor kerültek „aszimmetrikus helyzetbe”, amikor az egyik oldalon a pénzintézet jogászokból és közgazdászokból álló szakértői csapata, a másik oldalon pedig a jogszabályokat, pénzügyi folyamatokat kevéssé ismerő ügyfél állt.
Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) elnöke a sajtótájékoztatón arról szólt, hogy jelenleg a devizahiteleseket segítő intézkedések igénybevétele miatt fordulnak a legtöbben a tanácsadó irodákhoz. Elmondta, a Nyugat-dunántúli Régióban Győrben és Zalaegerszegen is jó eredménnyel működött a tanácsadó iroda, ezt várják a szombathelyitől is.

Orbán Viktor: Óriási hiba lenne az európai pénzeket Ukrajnába küldeni!