Ezt is lenyúlhatják az USA-tól

A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett a közeljövőben a kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak – jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.

WA
2012. 05. 07. 17:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát – hangzik el gyakran a kritika a kínai árukkal kapcsolatosan. A kínai gazdagok közt ma a Louis Vuitton és Gucci táskák, a Rolex órák viselése, az Apple termékeinek vásárlása jellemző, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni. Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet egy januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, s mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.

Ez a trend ugyanakkor könnyen megváltozhat a következő évek során, a világ legnagyobb luxuspiacának címét akár már idén az Egyesült Államoktól elhódító Kína vállalatai ugyanis érhetően nem akarnak elesni a piac kínálta kereseti lehetőségektől, így azok hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek majd. Ezek mindenekelőtt a tradicionális Kínához köthető termékekre, így például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd – vélik az UIBE kutatói.

A szakemberek tíz nagyobb kínai márkát tartanak a legesélyesebbnek a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a százéves hagyományokat maga mögött tudó Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán (Sichuan) tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.

A tét pedig nagy, ezt a legutóbbi statisztikák és előrejelzések is alátámasztják. A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltatóóriás adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben – Japánt megelőzve – a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint – az Egyesült Államokat maga mögött hagyva – akár már idén megszerezheti a világelsőséget. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások mintegy 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.