Jól járnak a pontosan fizetők

Hűségprogramot indít a Tigáz Zrt. ügyfeleinek, a pontosan fizető fogyasztóik például olcsóbban tankolhatnak, bankolhatnak és mobilozhatnak.

BL
2012. 05. 03. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cesare Cuniberto, a Tigáz elnöke csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta, a programban fő partnereik az üzemanyagtöltő állomásokat üzemeltető Eni Hungaria Zrt. (Agip), az UniCredit Bank és a Vodafone Magyarország. A programban összesen 28 partner vesz részt, egyebek mellett szállodák, vendéglátóhelyek és más szolgáltatók, amelyek száma a nyár végére várhatóan több mint százra nő.

Az Agip egyebek mellett 10 forint kedvezményt ad benzinárából literenként, az UniCredit több banki szolgáltatását ingyen adja a hűségkártyás ügyfeleknek, a Vodafone pedig például tarifakedvezményt nyújt, s új előfizetés esetén akár 15 ezer forintos kedvezményt is ad készülékvásárláskor. Arra a kérdésre, hogy az Agip és a Vodafone mekkora forgalombővülést vár a programtól, a márkák képviselői elmondták, elsősorban a meglévő ügyfeleket akarják előnyökben részesíteni, s rövid távon nem a bővülés a cél.

Csapó Róbert, a Tigáz kereskedelmi igazgatója elmondta, remélik, a két évre adandó, de megújítható hűségkártya tovább javítja a fizetési fegyelmet, s könnyebbé teszi a számlák kiegyenlítését. A hűségkártya nem fizetőeszköz, annak azonosítására szolgál, hogy az ügyfél jogosult a kedvezményekre. A plasztik kártyát azok a fogyasztók kaphatják meg, amelyek az egyetemes szolgáltatás keretében csoportos beszedési megbízás vagy egyéb banki módon egyenlítik ki számlájukat, s az elmúlt 12 hónapban nem volt késedelmes fizetésük. A feltételeknek napjainkban 130 ezer ügyfél felel meg, őket névre szólóan megkeresik, s rajtuk kívül megkeresnek még 450 ezer olyan ügyfelet, akik például ha áttérnek a sárga csekkről az átutalásra, szintén megfelelnek a követelményeknek.

Ha valaki időközben megcsúszik a fizetéssel, felfüggesztik a programban való részvételét, de később, ha 3 hónapig újra időben fizet, visszakerül. Magyarország legnagyobb gázszolgáltatójaként a Tigáznak 1,25 millió ügyfele van, akiknek több mint 80 százaléka határidőre fizeti a számlát.

Kérdésekre válaszolva Cesare Cuniberto a tavalyi veszteségről elmondta, ennek elsődleges oka az, hogy a beszerzési költség alatt értékesítik a gázt. Ez a hatályos rendelkezések eredménye, mert nem tárgyalhatták újra a hosszú távú beszerzési szerződéseket akkor, amikor megváltozott az egyetemes szolgáltatókra vonatkozó szabályozás, s kialakult a hatósági ár. A probléma megoldásán dolgoznak, a kritikus szerződések lassan kifutnak, s bíznak abban, hogy jövőre a helyzet radikálisan megváltozik.

A válságadóról elmondta: a 2011-es és 2012-es évet még érinti, 2013-ban azonban már nem lesz ilyen elvonás, ami szintén segíti a nyereségessé válást. Alessio Lilli, az Eni Zrt. vezérigazgatója elmondta, a várható adóváltozások hatásairól túl korai lenne beszélni. Hasonlóan nyilatkozott Richard Sherwood, a Vodafone vezérigazgató-helyettes is a tervezett telefonadóról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.