Jól járnak a pontosan fizetők

Hűségprogramot indít a Tigáz Zrt. ügyfeleinek, a pontosan fizető fogyasztóik például olcsóbban tankolhatnak, bankolhatnak és mobilozhatnak.

BL
2012. 05. 03. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cesare Cuniberto, a Tigáz elnöke csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón elmondta, a programban fő partnereik az üzemanyagtöltő állomásokat üzemeltető Eni Hungaria Zrt. (Agip), az UniCredit Bank és a Vodafone Magyarország. A programban összesen 28 partner vesz részt, egyebek mellett szállodák, vendéglátóhelyek és más szolgáltatók, amelyek száma a nyár végére várhatóan több mint százra nő.

Az Agip egyebek mellett 10 forint kedvezményt ad benzinárából literenként, az UniCredit több banki szolgáltatását ingyen adja a hűségkártyás ügyfeleknek, a Vodafone pedig például tarifakedvezményt nyújt, s új előfizetés esetén akár 15 ezer forintos kedvezményt is ad készülékvásárláskor. Arra a kérdésre, hogy az Agip és a Vodafone mekkora forgalombővülést vár a programtól, a márkák képviselői elmondták, elsősorban a meglévő ügyfeleket akarják előnyökben részesíteni, s rövid távon nem a bővülés a cél.

Csapó Róbert, a Tigáz kereskedelmi igazgatója elmondta, remélik, a két évre adandó, de megújítható hűségkártya tovább javítja a fizetési fegyelmet, s könnyebbé teszi a számlák kiegyenlítését. A hűségkártya nem fizetőeszköz, annak azonosítására szolgál, hogy az ügyfél jogosult a kedvezményekre. A plasztik kártyát azok a fogyasztók kaphatják meg, amelyek az egyetemes szolgáltatás keretében csoportos beszedési megbízás vagy egyéb banki módon egyenlítik ki számlájukat, s az elmúlt 12 hónapban nem volt késedelmes fizetésük. A feltételeknek napjainkban 130 ezer ügyfél felel meg, őket névre szólóan megkeresik, s rajtuk kívül megkeresnek még 450 ezer olyan ügyfelet, akik például ha áttérnek a sárga csekkről az átutalásra, szintén megfelelnek a követelményeknek.

Ha valaki időközben megcsúszik a fizetéssel, felfüggesztik a programban való részvételét, de később, ha 3 hónapig újra időben fizet, visszakerül. Magyarország legnagyobb gázszolgáltatójaként a Tigáznak 1,25 millió ügyfele van, akiknek több mint 80 százaléka határidőre fizeti a számlát.

Kérdésekre válaszolva Cesare Cuniberto a tavalyi veszteségről elmondta, ennek elsődleges oka az, hogy a beszerzési költség alatt értékesítik a gázt. Ez a hatályos rendelkezések eredménye, mert nem tárgyalhatták újra a hosszú távú beszerzési szerződéseket akkor, amikor megváltozott az egyetemes szolgáltatókra vonatkozó szabályozás, s kialakult a hatósági ár. A probléma megoldásán dolgoznak, a kritikus szerződések lassan kifutnak, s bíznak abban, hogy jövőre a helyzet radikálisan megváltozik.

A válságadóról elmondta: a 2011-es és 2012-es évet még érinti, 2013-ban azonban már nem lesz ilyen elvonás, ami szintén segíti a nyereségessé válást. Alessio Lilli, az Eni Zrt. vezérigazgatója elmondta, a várható adóváltozások hatásairól túl korai lenne beszélni. Hasonlóan nyilatkozott Richard Sherwood, a Vodafone vezérigazgató-helyettes is a tervezett telefonadóról.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.